Po przejęciu LinkedIn Microsoft zaczął mocno inwestować w platformę, rozszerzając jej możliwości i integrując ją z innymi swoimi produktami. Ostatnią z takich inicjatyw jest LinkedIn Website Demographics, która pozwoli administratorom i marketingowcom zyskać wgląd w profile użytkowników LinkedIn, którzy odwiedzili ich witrynę. Okazuje się, że taka wiedza może przyczynić się do znaczącej poprawy strategii marketingowej.
LinkedIn Website Demographics to darmowe narzędzie raportujące, które pozwala odkryć, jakiego rodzaju specjaliści wchodzą na naszą stronę. Z marketingowego punktu widzenia może to dostarczyć cennych informacji, które pozwolą dostosować zawartość witryny pod kątem docelowej grupy odbiorców. Funkcja demograficzna pobiera dane udostępniane przez ponad 500 milionów użytkowników LinkedIn z - co szczególnie istotne - poszanowaniem ich ustawień prywatności. Jakiego typu dane można uzyskać?
Narzędzie rejestruje i za pośrednictwem iterfejsu LinkedIn Campaign Manager przedstawia w czytelny sposób dane z ośmiu kategorii:
- Tytuł zawodowy
- Branża
- Staż pracy
- Pełniona funkcja
- Firma
- Wielkość firmy
- Lokalizacja
- Kraj
Co możemy zrobić z tak przedstawionymi danymi? Website Demographics oferuje kilka podstawowych narzędzi analitycznych. To na przykład opcja filtrowania według daty, pozwalająca ustalić, jaki wpływ dana kampania wywarła na ruch z pożądanych segmentów gości. Co więcej, można też sprawdzić, czy nasza witryna przyciągnęła specjalistów z nowych dziedzin. Jak pisze Taylor Greason z Microsoft, "dzięki tym wglądom możecie przygotować nową zawartość marketingową, zaprojektowaną tak, by lepiej korespondowała z odbiorcami". Według zapowiedzi Microsoft narzędzie stanie się dostępne w najbliższych tygodniach.