Inwestycja w Windows Phone, a później w Windows 10 Mobile była złą decyzją. Mobilna platforma Microsoftu nigdy nie stanowiła nawet najmniejszego zagrożenia dla pozycji Androida i iOS na rynku. Porzucenie mobilnego Windowsa i inwestycja w rozwój międzyplatformowych aplikacji to ruch, który zapewnia firmie z Redmond ogromny udział w ekosystemie smartfonów.
Wczoraj Microsoft opublikował raport finansowy za trzeci kwartał roku fiskalnego 2019. Z danych jasno wynika, że w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku fiskalnym Microsoft odnotował przychody aż o 14 proc. większe.
Tym samym Microsoft postanowił pochwalić się innymi osiągnięciami, szczególnie na rynku mobilnym. Frank Shaw, odpowiedzialny za komunikację zewnętrzną w firmie, powiedział na Twitterze, że klient pocztowy Outlook na platformach Android oraz iOS posiada już ponad 100 milionów aktywnych użytkowników. A chodzi tylko o ten kwartał.
For the first time this quarter, Outlook apps on iOS and Android surpassed more than 100 million users
— Frank X. Shaw (@fxshaw) 24 kwietnia 2019
Shaw uważa, że decyzja o porzuceniu mobilnego Windowsa i skupienie się na dystrybucji mobilnych aplikacji ostatecznie będzie dla firmy opłacalna. W sklepach Android i iOS dostępny jest szereg aplikacji z logo Microsoftu - programy pakietu Office, Cortana, Edge, Translator i wiele innych. Te aplikacje stanowią poważną konkurencję dla produktów Google oraz Apple i domyślnie zainstalowanych programów na tych platformach.