Windows 10 i Xbox One z ujednoliconym doświadczeniem gry

Windows 10 i Xbox One z ujednoliconym doświadczeniem gry

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/25/2019, 8:52 PM

Liczba odsłon: 1420

W ostatnich kompilacjach Insider Preview z gałęzi 19H1 (April 2019 Update) Microsoft oddał do testów nową technologię gamingową, o której właściwie nie wiadomo zbyt wiele. Użytkowników zachęcano do sprawdzenia jej przy użyciu gry State of Decay. Do czego jednak te testy mają prowadzić? To już prawdopodobnie odkryli wnikliwi poszukiwacze.

Zacząć należy od tego, skąd pobierane są zasoby gry w ramach wspomnianych testów. Brad Sams z portalu Thurrott odkrył, że źródłem jest assets1.xboxlive.com, a nie typowy serwer Microsoft Store (serverdl.microsoft.com). Z tego wynika, że Microsoft używa usługi instalacyjnej Xbox, zamiast portować każdą grę pojedynczo. Poza tym instalator jest w formacie .xvc, który został wprowadzony przez firmę w 2013 roku i który jest wykorzystywany przede wszystkim dla gier na Xbox One. Format pliku .xvc może być instalowany w Windows 10 April 2019 Update przy pomocy PowerShell. Do kolejnych wniosków doszedł również WalkingCat. Odkrył on, że nowa aplikacja GamingService instaluje składniki systemu plików Xbox One w Windows 10.

Wygląda zatem na to, że Microsoft zaczął na poważnie zacierać granice między PC i Xboksem w kwestiach gamingowych. Możliwe, że przez to gracze będą mieli takie same doświadczenia niezależnie od platformy. Czy zostanie to ukończone przed premierą 19H1? Wiele na to wskazuje. Brad Sams twierdzi, że nie jest to jakiś niedopieczony port, a robiący wrażenie i zaktualizowany mechanizm.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia