Wydany prawie dwa lata temu Sea of Thieves okazał się najszybciej sprzedającą się franczyzą Microsoftu tej generacji, a także sporym fenomenem w Xbox Game Pass. Początkowy napływ graczy wręcz paraliżował serwery Microsoftu, nie spodziewającego się aż takiego ruchu. W dwa miesiące gra miała już milion graczy, a teraz ich suma osiągnęła dziesięciokrotność tego wyniku. O tym kamieniu milowym i najbliższych wydarzeniach w Sea of Thieves opowiada producent gry ze studia Rare.
Jesteśmy podekscytowani i zaszczyceni, dzieląc się wieścią, że w Sea of Thieves zagrało już ponad dziesięć milionów graczy, potwierdzając jego status nowej IP, która odniosła największy sukces na Xbox tej generacji.
— Joe Neate, Executive Producer w Rare
Jak widzimy, tytuł najbardziej pomyślnej franczyzy na Xbox One gra utrzymuje nawet po dwóch latach od premiery. Taka żywotność jest efektem podejścia wieloplatformowego, napływu aktualizacji i nastawienia na aspekt społecznościowy. Jak dodaje producent:
Dla wszystkich w Rare społeczność Sea of Thieves reprezentuje to, co najlepsze w gamingu. To miejsce dla graczy z ponad 80 różnych krajów, zrzeszające graczy z Xbox Game Pass, Xbox One i PC z Windows 10 oraz tworzące niezliczone historie i cenne wspomnienia. Widząc te historie udostępniane w social media i innych przestrzeniach społecznościowych, jest to coś, co inspiruje zespół każdego dnia.
— Joe Neate, Executive Producer w Rare
Sea of Thieves jest stale rozwijany, a najbliższa aktualizacja ukaże się 15 stycznia. Nosi ona nazwę Legends of the Seas. Jak dodaje producent, aktualizacja nie tylko celebruje społeczność i jej historie, ale też zawiera dwa prezenty w edycji limitowanej z okazji kamienia milowego w postaci 10 milionów graczy.