Tworzenie notatek

Tworzenie notatek

Autor: Paweł Bogaliński

Opublikowano: 7/24/2006, 12:00 AM

Liczba odsłon: 9981

Microsoft Office OneNote 2007 to uaktualniona i poszerzona wersja programu OneNote 2003. Aplikacja ta w pełni spełnia rolę elektronicznego terminarza i notesu, ale nie tylko. Zapewnia wielu osobom jedno miejsce, w którym można przechowywać i gromadzić różne rodzaje informacji, szybko lokalizować dane za pomocą wydajnych narzędzi wyszukiwania, a także stosować bardzo proste w obsłudze metody wspomagające współpracę pomiędzy użytkownikami. Dzięki temu współpraca między nimi staje się bardziej efektywna.

Każdy z nas pisze odręczne notatki, a większość z nich to "żółte karteczki" poprzyklejane w miejscu pracy lub nauki. Wiele osób nie zdaję sobie sprawy, że te papierowe zapiski możne zamienić na elektroniczne. Tworzenie notatek na komputerze w dużym stopniu, zwiększa skuteczność takiej formy przypominania o ważnych zadaniach, spotkaniach lub wydarzeniach. Najważniejsze zalety tych drugich to większa niezawodność - w połączeniu z organizatorem spełniają swoją rolę wyśmienicie; za pomocą wyszukiwarki możemy znaleźć to, co nas interesuje, a łączenie w grupy, sekcje lub zeszyty ułatwia ich segregacje, organizację i poprawia czytelność. Podstawowa grupą notatek w jakiej są przechowywane w OneNote jest strona. Każda ma w nagłówku swoja nazwę, a pod nią datę utworzenia. Aby dodać nową stronę rozwijamy listę Nowy w podręcznym menu i wybieramy Nowa strona, korzystamy ze skrótu [Ctrl + N], lub wybieramy z menu głównego Plik, Nowy... Możemy również włączyć Okienko zadań, w tym celu używamy menu Widok. Po prawej stronie pojawi się panel Nowy z której wybieramy Nowa strona. Korzystając z tej zakładki możemy utworzyć także inne formy grupowania notatek. Pod każdą z nich znajduje się krótki opis - możemy wybrać tą która najbardziej nam odpowiada.

Po dodaniu nowej strony możemy nadać jej tytuł, wpisując w prostokącie nad datą wybrane przez nas wyrażenie, a następnie przystępujemy do napisania jakiejś notatki. Tworzenie ich jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć w dowolne miejsce na ekranie i wpisać to co nas interesuje.

Tak utworzone notatki możemy w dowolny sposób przemieszczać, modyfikować lub formatować.
Dodając nową stronę możemy skorzystać z wielu dostępnych papeterii i szablonów, które zwiększają czytelność i poprawiają wygląd zapisanych informacji. Aby dodać nową stronę zawierającą papeterię klikamy na przycisk Nowa strona z szablonu… znajdujący się w zakładce Nowy. Następnie wybieramy z listy odpowiednią formę. Poniżej przykład tak dodanej strony...

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia