Raport finansowy Microsoftu za FY23 Q1. Słabsze wyniki Windows i Xbox

Raport finansowy Microsoftu za FY23 Q1. Słabsze wyniki Windows i Xbox

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/27/2022, 3:12 PM

Liczba odsłon: 1611

Microsoft ogłosił najnowsze wyniki finansowe za 1. kwartał roku fiskalnego 2023 (3. kwartał roku kalendarzowego 2022, zakończony 30 września). Oprócz podania zarobionych sum w poszczególnych działach i zmianach w porównaniu do zeszłego roku firma podzieliła się statystykami dotyczącymi liczby subskrybentów.

Przychody wygenerowane przez dział Productivity and Business Processes wyniosły w ostatnim kwartale 16,5 mld USD, zaliczając wzrost rzędu 9% (rok do roku). Na tę gałąź składają się:

  • Przychody z produktów komercyjnych Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 7%. Microsoft wyjaśnia to wzrostem przychodów z tytułu licencji komercyjnych Office 365 o 11%.
  • Przychody z produktów konsumenckich Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 7%. Liczba subskrybentów Microsoft 365 wśród konsumentów wzrosła do 61,3 mln (w porównaniu do 59,7 w poprzednim kwartale).
  • Przychody z LinkedIn, które zaliczyły wzrost o 17%.
  • Przychody z produktów i usług chmurowych Dynamics, które zaliczyły wzrost o 15%, głównie dzięki wzrostowi przychodów z Dynamics 365 o 24%.

Przychody wygenerowane przez Intelligent Cloud w ostatnim kwartale wyniosły 20,3 mld USD, zaliczając wzrost o 20%.

  • Przychody z produktów Server i usług w chmurze wzrosły o 22%, co zawdzięcza się wzrostowi przychodów z Azure i innych usług chmurowych o 35%.

Przychody z gałęzi More Personal Computing wyniosły w ostatnim kwartale 13,3 mld USD i zaliczyły niewielki spadek (3% w constant currency). Na gałąź tę składają się:

  • Przychody z tytułu Windows OEM, które spadły o 15%.
  • Przychody z komercyjnych produktów Windows i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost rzędu 8%.
  • Przychody z segmentu Xbox (zawartość i usługi), które spadły o 3%.
  • Przychody z reklam w wyszukiwarce, z wyłączeniem kosztów pozyskania ruchu, które wzrosły o 16%.
  • Przychody z tytułu urządzeń, które wzrosły o 2%.

Microsoft przedstawił też podsumowanie całego minionego kwartału:

  • Przychód wyniósł 50,1 mld USD i wzrósł o 11% (YoY).
  • Przychód operacyjny wyniósł 21,5 mld USD i wzrósł o 6%.
  • Dochód netto wyniósł 17,6 mld USD i spadł o 14%.
  • Zysk rozwodniony na jedną akcję wyniósł 2,35 USD i spadł o 13%.

Sprawdź również podsumowanie poprzedniego kwartału i roku fiskalnego 2022.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia