Po całym optymistycznym szumie wokół tematu gier Microsoft przekazał zaskakującą nowinę. Firma postanowiła zamknąć dwa gamingowe studia, pracujące nad mocno wyczekiwanymi tytułami. Efektem "trudnych zmian" będzie zamknięcie działów Microsoft Studios w Wiekiej Brytanii i Danii, a świat nie ujrzy dwóch obiecujących gier.
"Po wielu namysłach zdecydowaliśmy zaprzestać dalszego rozwoju Fable Legends i jesteśmy w trakcie dyskusji z pracownikami na temat proponowanego zamknięcia Lionhead Studios w Wielkiej Brytanii. Ponadto zamkniemy Press Play Studios w Danii i wstrzymamy rozwój Project Knoxville" - czytamy w dzisiejszym wpisie na blogu Xbox Wire. Hanno Lemke, główny menadżer z Microsoft Studios Europe, mówi o trudnych decyzjach, w wyniku których doszło do tak poważnych działań. Jak tłumaczy Lemke, Microsoft Studios będą się nadal skupiać na inwestycjach i rozwoju tych gier i franczyz, które fani uważają za najbardziej ekscytujące i warte grania.
Twórcy serii Fable oraz Black & White, Lionhead Studios, w minionej dekadzie podbili serca milionów fanów. Firma stała się własnością Microsoft w kwietniu 2006 roku. Press Play Studios to z kolei grupa odpowiedzialna za takie hity, jak Max: The Curse of Brotherhood czy Kalimba. Fable Legends prawdopodobnie już nigdy nie ujrzy światła dziennego, tym niemniej poprzednie części serii otrzymały niedawno drugie życie. Fable II i Fable III należą do ciągle poszerzającego się katalogu gier z Xbox 360, kompatybilnych wstecznie z Xbox One. Rozczarowaniem kończy się zaś anulowanie projektu Knoxville, który we wrześniu 2015 roku został wybrany następną grą studia Press Play. Niestety studio nie wyda już pod tym szyldem żadnej produkcji.
Choć obiecujące projekty zostały porzucone, Microsoft nie zamierza zwalniać tempa, jeśli chodzi o dalszy rozwój gier: "Pozostajemy oddani społecznościom deweloperów w UK i całej Europie, a Xbox będzie wciąż wspierać nowe IP [własności intelektualne] i oryginalność w grach, które oferujemy na naszych platformach, niezależnie czy to hity AAA pokroju Quantum Break od Remedy, nowe przygody typu Sea of Thieves od Rare, czy całkiem nowe, unikalne kreacje od niezależnych deweloperów jak Moon Studios ze swoim Ori" - kończy Hanno Lemke.