Edge może nie ładować stron z użyciem lokalnego IP. Poprawki już w drodze

Edge może nie ładować stron z użyciem lokalnego IP. Poprawki już w drodze

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
19:43
18.01.2019
0 komentarzy
554 wyświetlenia

Styczniowy Patch Tuesday rozwiązał kilka problemów w Windows 10 i dostarczył nowe aktualizacje zabezpieczeń, m.in. dla Microsoft Edge. Część użytkowników po zainstalowaniu KB4480116 (build 17763.253) zaczęła doświadczać problemów, których Microsoft wcześniej nie zidentyfikował. Wskutek tego przeglądarka Edge na części komputerów z October 2018 Update nie może pobierać stron w sieciach lokalnych z niektórych urządzeń. Microsoft odnotował błąd i obiecał poprawkę. Kiedy ona nadejdzie?

Microsoft zaktualizował listę znanych problemów w aktualizacji KB4480116, jednak tylko w wersji angielskiej. Na polskie tłumaczenie jak zwykle trzeba będzie poczekać. Tak czy inaczej dowiadujemy się tam, że:

Po zainstalowaniu KB4480116 niektórzy użytkownicy zgłaszają, że nie mogą załadować strony internetowej w Microsoft Edge, używając lokalnego adresu IP. Przeglądanie kończy się niepowodzeniem lub strona może przestać odpowiadać. (...) Microsoft pracuje nad rozwiązaniem i dostarczy aktualizację w nadchodzącym wydaniu.

Nim nadejdzie poprawka, a nastąpi to zapewne w następny Patch Tuesday, tj. 12 lutego, użytkownicy mogą samodzielnie rozwiązać ten problem. Jeśli opisane symptomy występują na Waszym komputerze, możecie spróbować opisanej takiej metody:

  1. Otwieramy Panel sterowania i wybieramy Opcje internetowe.
  2. Na zakładce Zabezpieczenia klikamy ikonę Zaufane witryny.
  3. Klikamy przycisk Witryny.
  4. W okienku Zaufane witryny odznaczamy opcję Żądaj weryfikacji serwera (https:) dla każdej witryny w tej strefie.
  5. W polu Dodaj tę witrynę internetową do strefy: wpisujemy adres lokalny, który nie mógł się załadować, np. http://192.168.0.1.
  6. Klikamy przycisk Dodaj.
  7. Zaznaczamy opcję Żądaj weryfikacji serwera (https:) dla każdej witryny w tej strefie.
  8. Klikamy przycisk Zamknij.
  9. Klikamy przycisk OK.
  10. Ponownie uruchamiamy Microsoft Edge.

Od siebie dodamy tylko, że jest to kolejny z wielu przykładów aktualizacji, w których problemy zidentyfikowano dopiero po ich wypuszczeniu. Microsoft obiecał wprawdzie, że w tym roku poprawi jakość aktualizacji dzięki sprawniejszym testom wewnętrznym, ale na razie - szczerze mówiąc - nie widać efektów.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://support.microsoft.com/en-us/help/4480116/windows-10-update-kb4480116

Polecamy również w kategorii Windows 10

Komentarze

Skomentuj

Autor