Bang & Olufsen tworzy high-endowy sprzęt audio dla Xbox Series X

Bang & Olufsen tworzy high-endowy sprzęt audio dla Xbox Series X

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/10/2020, 4:16 PM

Liczba odsłon: 1696

Bang & Olufsen znany jest z produktów konsumenckich klasy premium, które znajdują zastosowanie m.in. w laptopach HP. Firma nawiązała niedawno partnerstwo z Microsoft i wyprodukuje high-endowe produkty audio dla nadchodzącej konsoli Xbox Series X. W zapowiedzi ujawniono tylko parę szczegółów, jednak zostało potwierdzone, że sprzęt będzie wyposażony w łączność z konsolami Xbox i skierowany do graczy gotowych wyłożyć jednorazowo raczej znaczące środki.

Branża gamingowa przez ostatnie lata znacząco wzrosła w rożnych grupach wiekowych, genderowych i krajowych, i spodziewamy się, ze ten trend zostanie utrzymany. Znacznie rozwinęła się też technologia w grach, a rozszerzanie doświadczenia dźwiękowego oferuje nam miejsce do odegrania kluczowej roli. Wchodząc do branży gier, chcemy zrobić to, co robimy najlepiej: zapewnić wyjątkową jakość dźwięku opakowaną w zaskakujący design i solidny kunszt. Widzimy wielki potencjał komercyjny w gamingu i wierzymy, że znaleźliśmy w Xbox idealnego partnera do zrealizowania tego potencjału.
— Christoffer Poulsen, VP i szef Product Management w Bang & Olufsen

Najbardziej prawdopodobne wydają się słuchawki B&O, ale nietrudno sobie wyobrazić logo Xbox na głośniku Beoplay czy nawet na mniejszym głośniku Bluetooth. Partnerzy nie uściślają jeszcze, jakie urządzenia wypuszczą, choć zasugerowano, że chodzi o urządzenia przenośne. W oświadczeniu przeczytamy, że propozycje będą ulokowane w high-endowym segmencie audio oraz wyposażone w funkcjonalności "Designed for Xbox", które obejmą bezproblemowe połączenie i rozszerzone doświadczenie użytkownika.

Jesteśmy podekscytowani premierą Xbox Series X jeszcze w tym roku i zapoczątkowaniem nowej generacji gamingu. Zbliżając się do wydania, jesteśmy podekscytowani partnerstwem z Bang & Olufsen, które wprowadzi na rynek nowy poziom gamingowego audio dla fanów Xbox i Bang & Olufsen z całego świata, który będzie podróżował z wami wszędzie, gdziekolwiek uwielbiacie grać na Xboksie.
— Matt Kesselring, szef Hardware Partnerships w Xbox, Microsoft

Jedną z nowości tej generacji w Xbox Series X jest DirectX Ray Tracing, obejmujący nie tylko grafikę, ale też dźwięk, występujący po raz pierwszy w gamingu konsolowym. Audio Raytracing jest przełożeniem technik zliczania promieni światła na fale akustyczne. W ray tracingu promienie świetlne traktowane są jako cząsteczki i zapewne w analogiczny sposób zostaną potraktowane dźwięki. Technikę tę uważano za Świętego Graala świata gier. Do tej pory tak zaawansowane zliczanie oświetlenia i cieni było możliwe tylko na prerenderowanych animacjach. Dopiero w ostatnich latach powstały konsumenckie karty graficzne, które są w stanie obsługiwać ray tracing w czasie rzeczywistym. Jeśli chodzi o warstwę dźwiękową, ta była przez lata jeszcze bardziej zaniedbywana, prawdopodobnie dlatego, że high-endowy dźwięk na niewiele się zdaje, gdy większość graczy dysponuje słuchawkami lub głośnikami z niskiej półki. Podobnie zresztą wygląda to teraz w warstwie wizualnej, gdy konsole oferują HDR i 4K, do których potrzebne są odpowiednie telewizory/monitory.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia