Zmiany na wysokich szczeblach w Microsoft. Firmę opuszcza Ron Huddleston, CVP działu One Commercial Partner. Huddleston dołączył do Microsoft w czerwcu 2016 r., wcześniej pracując w Salesforce, a jeszcze wcześniej w Oracle. Pełnił on rolę lidera programów partnerskich dla integratorów systemów, sprzedawców wnoszących wartości dodane i niezależnych dostawców oprogramowania (ISV).
O odejściu Huddlestona poinformował jako pierwszy Redmond Channel Partner pisząc, że ten "po niecałym roku pracy na stanowisku udaje się na urlop rodzinny na czas nieokreślony, a jego obowiązki przejmie Gavriella Schuster", wcześniej podwładna Huddlestona. Być może urlop jest tylko oficjalną wersją. Mary Jo Foley powołuje się na swoje źródła w Microsoft, które twierdzą, że Huddleston odchodzi i nie jest jasne, czy/kiedy wróci. Microsoft poprzez rzecznika prasowego potwierdził, że Huddleston rzeczywiście udaje się na urlop rodzinny, jednak nie odniósł się do ewentualnych ram czasowych tego urlopu.
Huddleston stał się w Microsoft popularną postacią, gdy firma dokonała w tym roku reorganizacji swoich zespołów sprzedaży, obsługi partnerów i usług. Microsoft utworzył nowy zespół o nazwie One Commercial Partner, kierowany właśnie przez Huddlestona, który wcześniej pełnił funkcję Senior VP w grupach IoT Cloud i AppExchange w Salesforce. Huddleston był też jednym z głównych prelegentów konferencji partnerskiej Microsoft Inspire, która w lipcu tego roku odbyła się w Waszyngtonie. Na jego stanowisko wchodzi teraz Schuster, obecnie jako CVP w Commercial Partner Channels & Programs. Jej kariera w firmie z Redmond rozpoczęła się jeszcze w 1995 roku. Przez ten czas pełniła szereg funkcji m.in. w usługach, licencjonowaniu, systemach Windows, Cloud & Enterprise i organizacjach partnerskich. Także ona była prelegentką keynote'u na tegorocznym Inspire.
One Commercial Partner jest jedną z grup Microsoftu zajmujących się sprzedażą zarówno przedsiębiorstwom, jak i SMB. Microsoft wprowadził w tym roku nowy model sprzedaży, w wyniku którego nastąpiła redukcja kilku tysięcy etatów, spośród których znaczna część należała do działu sprzedaży.