Spotify przemienia się w podcastowego giganta

Spotify przemienia się w podcastowego giganta

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/28/2019, 12:01 AM

Liczba odsłon: 1033

Spotify ma dylemat - jego biznes opiera się na drogich treściach, których nie jest właścicielem. Mimo milionów subskrybentów większość przychodów firmy trafia do wytwórni jako opłaty za odsłuchania. Na czym Spotify może więc robić biznes? Padło na podcasty.

Dzięki bezpłatnym podcastom Spotify może nadal zarabiać na reklamach, nie oddając przy tym lwiej części zarobków w formie tantiem. Firma agresywnie promuje podcasting wśród swoich użytkowników, m.in. na stronie głównej aplikacji mobilnej, gdzie jest bardzo widoczny. Co więcej, Spotify nawiązał współpracę z Anchor, aby stworzyć łatwą w użyciu platformę podcastingu, która pozwala początkującym nagrywać i umieszczać własne podcasty na jej serwerach.

Twórcy platformy reklamują ją jako najprostszy w historii sposób na tworzenie podcastów. Anchor jest ponadto jedyną aplikacją, która pozwala nagrywać wysokiej jakości podcasty i udostępniać je wszędzie (w tym na Google Podcasts i Apple Podcasts) - wszystko w jednym miejscu. Nie trzeba fantazyjnego wyposażenia ani doświadczenia w podcastingu i wszystko jest w 100% darmowe. Funkcjonalność tę promuje teraz Spotify, co część użytkowników zauważyła w interfejsie odtwarzacza.

Czas pokaże, czy otwarta na nowicjuszy platforma i powstały przy jej udziale zalew podcastów (prawdopodobnie często wątpliwej jakości) rzeczywiście przełożą się na większe zyski dla Spotify. Tak czy inaczej firma próbuje wydostać się z pułapki streamingowej, którą wokół siebie zbudowała.

Źródło: https://mspoweruser.com/spotifys-next-major-attack-on-the-podcasting-world-is-to-turn-their-100m-subscribers-into-new-podcasters/

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia