Wizja ujednoliconej komunikacji powstała z myślą o zlikwidowaniu granic pomiędzy niezależnymi rozwiązaniami, takimi jak poczta elektroniczna, komunikatory internetowe, protokół VoIP oraz tele- i wideokonferencje. Komunikując się za pośrednictwem jednolitej platformy możliwe będzie posługiwanie się jednolitą nazwą użytkownika we wszystkich narzędziach komunikacyjnych, co znacznie ułatwi korzystanie z różnorodnych narzędzi do przesyłu danych i głosu.
„Współpraca Microsoft, HP i Siemens umożliwi klientom dostęp do sprawdzonych technologii i usług firm mających wieloletnie doświadczenie na rynku rozwiązań informatycznych i telekomunikacyjnych. Wierzę, że ujednolicenie rozwiązań komunikacyjnych ułatwi korzystanie z najnowszych osiągnięć technologicznych w zakresie współpracy i porozumiewania się za pośrednictwem Internetu, a co za tym idzie, zwiększy wydajność pracowników, którzy będą się odtąd posługiwać jedną nazwą użytkownika, bez względu na kanał komunikacji, który wybiorą” – powiedział Jacek Maśliński, Information Worker Business Group Lead w polskim oddziale Microsoft.
Dzięki ofercie łączącej w sobie technologię, usługi i pomoc techniczną klienci będą mogli wdrożyć ujednoliconą platformę komunikacyjną firmy Microsoft, aby zarządzać sieciami VoIP z wykorzystaniem takich funkcji, jak zarządzanie połączeniami VoIP, telekonferencje, ujednolicone przesyłanie wiadomości i komunikatory. Opisane podejście umożliwia stopniowe wprowadzanie funkcji ujednoliconej komunikacji w instytucjach i zapewnia najwyższy poziom usług oraz bezpieczeństwa.