Dokładnie rok temu Microsoft rozpoczął kampanię marketingową 'The Browser You Love To Hate' mającą na celu ocieplenie wizerunku przeglądarki Internet Explorer. Czas na większą promocję jej najnowszej wersji.
Pierwsza edycja strony 'The Browser You Love To Hate' pojawiła się w serwisie Tumblr. W ciągu ostatniego roku Microsoft opublikował dziesiątki spotów, raportów i danych liczbowych, wskazujących, że Internet Explorer jest przeglądarką, którą 'da się lubić' i może stanowić poważną konkurencję dla uwielbianych przez użytkowników aplikacji Mozilla Firefox i Google Chrome.
Microsoft na oficjalnym blogu Internet Explorera poinformował, że w ciągu ostatniego roku spoty reklamowe umieszczone na stronie 'The Browser You Love To Hate' zostały łącznie obejrzane przez ponad 25 milionów różnych użytkowników. Oprócz tego firma umieściła wiadomość, która mówi, że nawet jeśli kampania nie przekonała wielu osób do korzystania z przeglądarki Internet Explorer, to firma cieszy się, że aż tylu użytkowników mogło dzięki tym spotom wspomnieć miłe chwile z przeszłości oraz zobaczyć jak dużo zmieniło się w wyglądzie i działaniu IE na przestrzeni tylu lat.
Spoty produkowane przez specjalistów Microsoftu były wyjątkowo kreatywne i na pewno u niejednego widza wywołały uśmiech na twarzy. Jako przykład można przywołać dwa takie spoty. Pierwszy 'Do you know this guy?' przedstawiający historię 'hejtera', który po chwili pracy z IE10 stwierdził, że nowa wersja przeglądarki jest 'całkiem w porządku'. Natomiast spot 'Child of the 90s' przywoływał wspomnienia z dzieciństwa dzisiejszych dwudziestokilkulatków.
Pierwsza faza kampanii 'The Browser You Love To Hate' skierowana była głównie w kierunku ocieplenia wizerunku Internet Explorer jako całości. Teraz, kiedy dziesiąta wersja przeglądarki dostępna jest już w systemach Windows 8 i Windows 7, Microsoft powinien skupić się nad promocją i wzrostem zainteresowania IE 10.