Problemy z siecią po aktualizacji do October 2018 Update? Mamy rozwiązanie!

Problemy z siecią po aktualizacji do October 2018 Update? Mamy rozwiązanie!

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/5/2018, 10:48 PM

Liczba odsłon: 7703

Praktycznie każda półroczna aktualizacja Windows 10 tuż po premierze sprawiała niektórym użytkownikom problemy. Nie inaczej jest z October 2018 Update. Część jego early adopterów zgłasza problemy z połączeniem, którego nie mogą nawiązać ani aplikacje UWP, ani też przeglądarka Edge. Microsoft nie wypuścił jeszcze poprawek (te nadejdą zapewne w najbliższy wtorek), ale przedstawia sposób, jak można na razie rozwiązać problem samemu.

Co ciekawe, problem z połączeniem mają tylko aplikacje ze Sklepu i Edge. Inne programy i przeglądarki nie są na to narażone, a przynajmniej tak wynika ze znanych raportów. Jeżeli też doświadczyliście problemów z siecią po aktualizacji Windows 10, spróbujcie użyć tej metody.

  1. Otwieramy aplikację Ustawienia, następnie klikamy Sieć i Internet i Centrum sieci i udostępniania.
  2. W sekcji Wyświetl aktywne sieci znajdujemy nasz adapter i klikamy jego link (tuż obok napisu Połączenia).
  3. Klikamy przycisk Właściwości.
  4. Na liście znajdujemy składnik Protokół internetowy w wersji 6 (TCP/IPv6) i zaznaczamy przy nim pole wyboru ().
  5. Klikamy OK, aby zapisać zmiany.

Jeżeli po tej czynności problemy występują nadal lub występowały wcześniej, mimo że wspomniana opcja była zaznaczona, można skorzystać z jeszcze jednego sposobu, którym podzielił się Microsoft. Należy mianowicie zmienić profil sieciowy na publiczny. Jak to zrobić?

  1. Otwieramy aplikację Ustawienia, następnie klikamy Sieć i Internet.
  2. W zakładce Stan, w której się znajdujemy, klikamy napis Zmień właściwości połączenia.
  3. W sekcji Profil sieciowy zaznaczamy opcję Publiczny.

Jeżeli i to nie pomaga, Microsoft zaleca zresetowanie sieci. Spowoduje to ponowną instalację adapterów sieci i ustawienie innych składników sieciowych w stan domyślny. Może być konieczne ponowne zainstalowanie oprogramowania VPN lub wirtualnych switchów. Jak zresetować sieć?

  1. Otwieramy aplikację Ustawienia, następnie klikamy Sieć i Internet.
  2. W zakładce Stan, w której się znajdujemy, klikamy napis Resetowanie sieci.
  3. Jeśli jesteśmy gotowi, klikamy Zresetuj teraz.

Jeśli i to nie pomoże, trzeba będzie uzbroić się w cierpliwość i poczekać na aktualizacje z poprawkami, które nadejdą w najbliższy Patch Tuesday, czyli 9 października.

Źródło: https://www.neowin.net/news/the-october-2018-update-is-preventing-modern-apps-from-connecting-to-the-internet-for-some

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia