Mimo, że o poszerzeniu współpracy poinformowano dopiero teraz, wdrażanie produktów rozpoczęło się już w czerwcu tego roku poczynając od placówek ulokowanych w Północnej Ameryce. Tam zagoszczą usługi oparte o chmurę, czyli Microsoft Office 365. Natomiast w pozostałych krajach, m.in. w Japonii, zostanie wprowadzony model hybrydowy, wykorzystujący rozwiązania lokalne produktów Microsoft. Będą to Exchange, SharePoint, Lync oraz Windows Server.
Sam proces wdrażania pod nadzorem Microsoft ma potrwać około dwóch lat. Po tym okresie Toyota spodziewa się redukcji kosztów, a ponad 200 000 pracowników otrzyma narzędzia usprawniające przepływ informacji. Dodatkowo, oprócz wspomnianego rozszerzenia współpracy, Toyota będzie brać udział w testowaniu oprogramowania Microsoft znajdującego się we wczesnej fazie produkcji.
Z kolei gigant z Redmond wydaje się być całą sprawą wielce usatysfakcjonowany. Zwłaszcza, że - jak ujął to szef japońskiego oddziału firmy - jest to jeden z największych projektów jakich podjął się Microsoft.