Należysz do grona osób, które podczas jazdy samochodem sprawdzają Facebooka, wykonują połączenia lub czytają pocztę za pomocą smartfonu? Być może za kilka lat stanie się to wrzeszcie bezpieczne - na rynek mają bowiem wjechać automatyczne samochody pozbawione kierowcy. Nim to jednak nastąpi, trzeba znaleźć inne rozwiązanie, jak choćby pogłębiona integracja telefonu z samochodem. Nad takim rozwiązaniem pracuje już Microsoft i Mercedes, a projekt nosi nazwę In Car Office.
Czym jest owo biuro przeniesione do samochodu? Zgodnie z zapowiedzią na IFA jest to swego rodzaju osobisty asystent, towarzyszący użytkownikowi w trakcie prowadzenia pojazdu i zintegrowany z Microsoft Exchange. Przykładowo, zamiast rozpraszać kierowcę wpisami w kalendarzu, można wprowadzić numer telefonu i kod konferencji, a In Car Office rozpozna, że mamy wydarzenie zapisane w kalendarzu Outlook i automatycznie zadzwoni na odpowiedni numer w odpowiednim czasie. System będzie też mógł pobierać adresy i tworzyć wskazówki do nawigacji. Przewidywane jest również wsparcie dla danych z serwisów społecznościowych - obecnie testowany jest chiński WeChat, ale już niebawem dołączy do niego Facebook czy Twitter.
"Nie będziemy budować naszych własnych samochodów samodzielnych, niemniej jednak chcielibyśmy wspomagać samochody samodzielne i technologie asystujące podczas prowadzenia. Możemy więc zrobić system operacyjny dla samochodu. Spędzacie wiele, wiele minut w samochodzie każdego dnia. Może on się stać waszym nowym biurem, waszym nowym biurkiem i miejscem, w którym załatwiacie sprawy? Sądzimy, że tak. Każdy z tych producentów samochodów miał nieco inne wymagania, a my byliśmy w stanie je uaktywnić" - mówił w lipcu Peggy Johnson z Microsoft. Nim firma przystąpi do udostępniania systemu dla nowego typu pojazdów, które nie weszły jeszcze na rynek, pierwszym krokiem w tym kierunku będzie właśnie In Car Office.
Wspólne przedsięwzięcie Microsoft i Mercedes zagości w pojazdach producenta w połowie 2017 r. Nie są znane jeszcze ceny ani specyfikacja takich rozwiązań.