Microsoft wypuszcza narzędzie analityczne dla deweloperów gier

Microsoft wypuszcza narzędzie analityczne dla deweloperów gier

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 1/18/2017, 11:05 PM

Liczba odsłon: 2068

PIX to narzędzie dla deweloperów gier, służące do optymalizowania wydajności i debugowania. Twórcy mogą je znać ze współpracy ze wszystkimi trzema generacjami konsoli Xbox. Dziś narzędzie (jako wersja beta) zalicza swój debiut na platformie PC. Jako że graficzne API pozostaje niezmienione, PIX posłuży do analizowania gier DirectX 12 dla Windows.

Rozszerzona nazwa oprogramowania to teraz [BETA] Performance tuning and debugging for DirectX 12 games on Windows and Xbox. Oznaczenie tego wydania jako beta nie jest bynajmniej przesadzone. "PIX jest daleki od ukończenia. Mamy długą listę rzeczy, które chcielibyśmy poprawić i dodać" - pisze zespół PIX, udostępniając harmonogram.

PIX dla komputerów PC dostarcza pięciu głównych funkcji:

  • Przechwytywanie z GPU: funkcja zapewnia deweloperom wgląd w wydajność renderowania graficznego Direct3D 12;
  • Przechwytywanie czasowe: możliwość analizy żądań wszystkich aspektów gier, związanych z procesorem i kartą graficzną;
  • Podsumowanie funkcji: Function Summary zbiera informacje o wszystkich funkcjach gry, rejestrując ich częstotliwość i długość wywoływania;
  • Callgraph: śledzenie procesu wykonania pojedynczej funkcji;
  • Funkcja alokacji pamięci: szczegółowa analiza alokacji pamięci dokonanych przez grę.

Ważne linki dla zainteresowanych deweloperów, które udostępnia Microsoft to: tutorial PIX on Windows na YouTube, dokumentacja na stronie Microsoft Developer i oczywiście PIX 1701.13 (beta).

Źródło: https://blogs.msdn.microsoft.com/pix/2017/01/17/introducing-pix-on-windows-beta/

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia