Microsoft przygotowuje specjalną ofertę licencyjną dla małych firm, której celem jest zwiększenie uwagi na produkty giganta z Redmond i odwiedzenie małych przedsiębiorstw od przesiadki na Linuksa.
Koncern z Redmond ma w tym celu na początku przyszłego roku zaprezentować nowy plan, zwany Open Value. Będzie on częścią niezbyt dobrze odebranego przez klientów programu licencyjnego Licensing 6, który został ogłoszony tego lata.
Wielu klientów Microsoftu (zwłaszcza małe firmy) opiera się przed nowym programem licencyjnym Microsoftu. Około 2/3 klientów amerykańskiego giganta albo zrezygnowało z nowej licencji, albo zakupiło częściowe uaktualnienia oprogramowania związane z poprzednim programem licencyjnym. Inni rozważają przesiadkę na otwarte oprogramowanie.
Na podstawie planu Open Value klienci Microsoftu będą mogli rozłożyć płatności licencyjne na trzy lata. Analitycy twierdzą, iż nowy pomysł częściowo ochroni firmę z Redmond przed przesiadkami na takie oprogramowanie, jak Linux, Lindows czy StarOffice.