Microsoft rozpoczął na łamach popularnego serwisu społecznościowego Facebook swoją nową kampanię marketingową. Nosi ona nazwę "PC or Mac?" i udostępniona została w formie zabawy, w której użytkownicy zgadują czy dana osoba korzysta z systemu Windows czy Mac OS.
Zabawa kierowana jest do osób posiadających konto w serwisie Facebook i zorganizowana została przez australijski oddział Microsoftu. W jej ramach należy zgadywać na podstawie wyświetlanych zdjęć i krótkich opisów (zawierających informacje o wykonywanym zawodzie itp.) czy dana osoba jest użytkownikiem Windowsa czy Mac OSa. Firma przygotowała także ankiety, dzięki którym każdy z nas dowiedzieć się może czy jego osobowość sprzyja korzystaniu z systemu Microsoftu lub może Apple’a. Ponadto istnieje także możliwość dodania do quizu własnego zdjęcia z opisem. Na uwagę zasługuje konkurs, w którym każdego tygodnia wygrać można laptopa HP Pavilion dv6-3030TX wraz z systemem Windows 7 Home Premium. Aby wziąć w nim udział należy w 25 słowach opisać jak wykorzystalibyśmy przenośny komputer z Windows 7 do tego, aby wydostać się z bezludnej wyspy.
Microsoft przygotował kampanię "PC or Mac?" w celu przełamania stereotypu wykreowanego przez zakończony kilka miesięcy temu projekt reklamowy Apple’a - "Get a Mac". Przypomnijmy, że za jego pośrednictwem firma Jobsa chciała przekonać ludzi, że z Mac OSa korzystają ludzie młodzi i aktywni, a Windowsa starszych biznesmenów.