Microsoft prezentuje raport finansowy z Q3 FY2017

Microsoft prezentuje raport finansowy z Q3 FY2017

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 4/28/2017, 2:40 PM

Liczba odsłon: 2635

Microsoft opublikował swoje wyniki finansowe pokrywające trzeci kwartał roku fiskalnego 2017 (pierwszy kwartał bieżącego roku kalendarzowego). Firma zgłosiła 5,7 mld USD (non-GAAP) dochodów przy całkowitych przychodach sięgających 23,6 mld USD, które uzyskała w ciągu 3 miesięcy, kończących się 31 marca. Które z poszczególnych biznesów firmy okazały się najbardziej dochodowe? Które zaliczyły nieoczekiwany spadek? O tym poniżej.

W ostatnich latach firma z Redmond sporo zainwestowała w inteligentne usługi w chmurze, a także w nowe narzędzia produktywne i udoskonalenie platformy Office. Mocne skupienie się na biznesie i klientach korporacyjnych wygenerowało firmie spore zyski. Te w ostatnim kwartale rosły w takich obszarach, jak usługi w chmurze i produkty serwerowe (+15%) czy samym Azure (+93%). Całkowite dochody z działu Productivity and Business Processes wzbiły się o 22%, głównie dzięki wzrostowi w komercyjnym Office 365 (+45%). Jeśli już jesteśmy przy pakiecie Office, warto przytoczyć dane z udziałem wersji konsumenckich - produkty i usługi Office przyniosły o 15% wyższe zyski, a liczba konsumentów subskrybujących Office 365 wzrosła z 24,9 mln (poprzedni kwartał) do 26,2 mln.

Dochodowe okazały się też produkty i usługi Dynamics (+10%), podczas gdy przejęty w grudniu LinkedIn wygenerował firmie 975 mln USD. Mieszane wyniki przypadły w udziale działowi More Personal Computing, który ostatecznie zaliczył spadek (-7%) do 8,8 mld, głównie z uwagi na biznes mobilny (-8 pkt proc.) i Surface (-26%). Wyraźnie malejące dochody z tego tytułu Microsoft tłumaczy rosnącą konkurencją cenową w kategorii 2-w-1 i dynamiką końca cyklu życia poszczególnych produktów. Niewielki spadek odnotował również dział Enterprise Services (-1%), głównie za sprawą mniejszego zainteresowania specjalnym wsparciem, które częściej zastępują Premier Support Services.

Produkty komercyjne i usługi chmurowe Windows zaliczyły podobny, jak w poprzednim kwartale wzrost (+6%). Windows OEM Pro zyskał 10%, a pozostałe (nie-OEMowe) wersje spadły o 1%. Microsoft przedstawił też wyniki ze świata gamingu - te wzrosły o 4%, a największy w tym udział firma przypisuje subskrypcjom Xbox Live. Microsoft ujawniła też wzrost liczby aktywnych użytkowników Xbox Live (+13%) w perspektywie rocznej (YoY), choć w odniesieniu do poprzedniego kwartału (55 mln aktywnych użytkowników) ich liczba zmalała (52 mln). Oprogramowanie i usługi Xbox podskoczyły z kolei o 7%.

Dochody z wyszukiwarek wzrosły o 8%, co Microsoft tłumaczy "większymi zyskami od wyszukania i objętością wyszukań". Na deser jeszcze małe podsumowanie mobilnego biznesu sprzętowego, który - jak można się było spodziewać - wypadł tragicznie. Zupełny brak nowych Lumii, słabe wsparcie dla starszych modeli i tymczasowe wycofanie się firmy z produkcji nowych smartfonów (przynajmniej w znanej formie) zrobiły swoje. Dochód wyniósł tylko 5 mln USD. Dla porównania - jeszcze dwa lata temu sięgał on 1,4 mld USD.

Źródło: https://www.neowin.net/news/microsoft-q3-fy2017-strong-in-cloud-and-productivity-but-surface-revenue-falls-26

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia