Microsoft niweluje BSoD-y po instalacji łatki

Microsoft niweluje BSoD-y po instalacji łatki

Autor: Adam Stępień

Opublikowano: 4/15/2010, 10:58 PM

Liczba odsłon: 4202

Microsoft wziął się za naprawę problemu prowadzącego do notorycznego wyświetlania Niebieskiego Ekranu Śmierci (ang. Blue Screen of Death) po zainstalowaniu poprawki wydanej w ramach lutowego łatania produktów Microsoft.

Konflikt występował, gdy komputer był zainfekowany rootkitem Alureon, po zaktualizowaniu jądra systemowego poprzez instalację aktulizacji zabezpieczeń (biuletyn MS10-015). W Polsce problem był raczej marginalny, natomiast amerykańskie forum wsparcia i pomocy technicznej Microsoft zostało szybko zasypane przez wiele doniesień o występowaniu błędu. W związku z tym Microsoft wstrzymał dystrybucję felernej poprawki, rozpoczął badanie problemu i w efekcie doszedł do wniosku, że to nie aktualizacja za niego odpowiada. Winny jest rootkit Alureon, który modyfikuje pliki systemowe, co z kolei prowadzi do nieoczekiwanych zachowań systemu przy próbie zainstalowania aktualizacji jądra.

Ostatnie kwietniowe łatanie produktów firmy Microsoft wprowadza mechanizm wykrywania infekcji rootkitem. W rezultacie można powiedzieć, że problem został rozwiązany, a ściślej - wprowadzono sposób na jego obejście.

Źródło: http://www.computerworld.com/s/article/9175458/Microsoft_acts_to_avoid_Windows_blue_screen_repeat

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia