Microsoft nie może reklamować "bezpiecznego" oprogramowania?
Autor: Autor nieznany
Opublikowano: 3/24/2003, 12:00 AM
Liczba odsłon: 2493
Dość nietypowo zakończyły się plany Microsoftu, by w Republice Południowej Afryki przeprowadzić kampanię marketingową reklamującą bezpieczeństwo oprogramowania tej firmy. Slogan reklamowy "Nie każdy korzysta na bezpieczeństwie naszego oprogramowania" oraz rysunki przedstawiające m.in. wymarłe zwierzęta miały pojawić się w branżowych czasopismach Financial Mail oraz Business Report.
Kampanii tej sprzeciwił się południowoafrykański dziennikarz, który złożył skargę do organizacji Advertising Standards Authority, odpowiedzialnej za nadzorowanie podobnych przedsięwzięć. Twierdził on, że reklamowane oprogramowanie nie dorównuje kreowanemu wizerunkowi i stwarza hakerom wiele "furtek" do zaatakowania ich ofiar. ASA zażądała od Microsoftu dowodów na poparcie popularyzowanych tez; swe argumenty udokumentował również wspomniany dziennikarz. Po analizie owych materiałów uznano, że sporne hasła reklamowe nie mają odzwierciedlenia w faktach i mogą wprowadzać w błąd klientów. Kampanię reklamową musiano anulować.