Microsoft na 3 miejscu listy Forbes

Microsoft na 3 miejscu listy Forbes

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 5/12/2016, 8:18 PM

Liczba odsłon: 2733

Forbes opublikował doroczne studium najbardziej wartościowych marek. Microsoft zajął w tym roku ostatnie miejsce podium, zaraz po Apple i Google. Wartość giganta z Cupertino oszacowano na 154,1 mld dolarów, co stanowi niemalże sumę wartości Google (82,5 mld) i Microsoftu (75,2 mld).

Forbes zaczął wyceniać najbogatsze marki w 2010 roku i od tego czasu Apple zajmował pierwsze miejsce 6 razy z rzędu. By opracować ranking, redakcja magazynu zbiera dane o ponad 200 globalnych markach, z których wyłania finałową setkę najwięcej wartych. W pierwszej dziesiątce aż 5 firm należy do branży technologicznej. Microsoft osiągnął w tym zakresie dość przeciętny wzrost wartości w stosunku do zeszłego roku (+9%). Dla porównania: Apple osiągnęło wyższe dochody, lecz zanotowało mniejszy wzrost (+6%). Google z kolei osiągnęło niższe dochody od Microsoft (odpowiednio 68,5 mld do 87,6 mld), lecz zanotowało wzrost wartości (+26%). Tuż za Microsoftem uplasowała się Coca-Cola, za nią Facebook z 44% wzrostem, Toyota, IBM z -17% stratą, Disney, McDonald's i GE, który zamyka pierwszą dziesiątkę.

Jak uważa David Reibstein, profesor marketingu i specjalista od marek z Uniwersytetu w Pensylwanii, "marki nabierają wartości w zależności od tego, jak są postrzegane przez klientów. To, co czyni je wartościowym z punktu widzenia firmy, jest chęć płacenia wyższej ceny przez klientów lub większa chęć kupowania." Mimo że Microsoft kosztuje teraz więcej niż w zeszłym roku (69,3 mld), musiał ustąpić drugiego miejsca Google (wzrost z 65,5 mld do 82,5 mld). Inne warte odnotowania zmiany w pierwszej dziesiątce to skok Facebooka z 10 na 5 miejsce, spadek IBM z 5 na 7 miejsce czy wyrzucenie Samsunga poza pierwszą dziesiątkę.

Inne warte odnotowania marki to Amazon (12 miejsce), Cisco (15), Oracle (16), Intel (17), SAP (27), HP (38), Ebay (52), Sony (76), Netflix (79) czy Panasonic (82 miejsce). Pełną, interaktywną listę znajdziecie na stronie magazynu Forbes.

Źródło: http://www.winbeta.org/news/microsoft-3-forbes-list-worlds-valuable-brands-2016

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia