Microsoft być może nie jest najbardziej wartościową marką na rynku, ale według niektórych raportów jest najbardziej inspirującym do lepszego działania brandem.
Przedwczoraj agencja Interbrand opublikowała raport 'Top 100 Best Global Brands 2013', z którego wynika, że Microsoft jest piątą najlepiej wycenianą marką na świecie. Jej wartość wynosi ponad 59 miliardów dolarów.
Dzisiaj pojawiły się wyniki badań przeprowadzonych przez agencję analityczną Performande Inspired Inc., których celem było znalezienie firmy, która najbardziej inspiruje ludzi do wydajniejszej i efektywniejszej pracy lub po prostu do ‘bycia lepszym człowiekiem’. Badania przeprowadzono na próbie 4738 osób. Po tym jak Microsoft dwa lata temu stracił pierwsze miejsce na rzecz Apple teraz wraca na szczyt podium.
Co uznano za tak bardzo inspirujące? Ankietowani stwierdzili, że najlepszym elementem działalności informatycznego giganta z Redmond jej jego działalność charytatywna. To jest również powiązane z faktem, że były prezes Microsoftu Bill Gates od wielu lat prowadzi swoją fundację. Poza tym na wynik firmy wpłynęły jej działania związane z pracą na rzecz ochrony środowiska i wsparcie udzielane krajom Trzeciego Świata.
Badania obejmowały spółki z każdej możliwej branży. Pozostałe firmy zajmuje się technologiami informatycznymi, które znalazły się wśród pierwszych 25 to Google zajmujące siódmą pozycję, dalej Amazon na miejscu ósmym i Apple z pozycją dwunastą.