W dzisiejszym świecie coraz trudniej o wykfalifikowanego pracownika, zwłaszcza jeśli pod lupę weźmiemy niektóre segmenty rynku pracy. Microsoft dostrzegł ten problem i szukał jego rozwiązania. W efekcie doszło do nawiązania współpracy pomiędzy gigantem z Redmond a fundacją Markle dokształcającą amerykańskich pracowników w zakresie współczesnych, cyfrowych umiejętności.
W ramach współpracy, Microsoft w ciągu 3-letniego okresu jej trwania zasili budżet inicjatywy Markle, czyli Skillfull kwotą aż 25,8 milionów dolarów. Ponadto, pomijając już sam wkład finansowy, inicjatywa ta w celu dobrania odpowiednich instruktorów korzystać będzie z LinkedIn. Akcja dotyczy kompleksowego szkolenia dla tak zaawansowanych technicznych zawodów, jak chociażby pracownik precyzyjnej obróbki skrawaniem. Poprzez całą tą charytatywną inicjatywę gigant z Redmond zyska podwójnie: zdecydowanie poprawi swój wizerunek PR-owy, ponadto zabezpieczy się na przyszłość przed brakiem robotników, którzy konieczni mogą się okazać w jego przyszłych inicjatywach (jak chociażby przy tworzeniu urządzeń).
Zakładając, że wszystko pójdzie zgodnie z planem, wytrenowanych ma zostać aż 6 milionów osób, dzięki którym zapełniona zostanie dziura na rynku specjalistów. W jakim stopniu cała inicjatywa wypali, dowiemy się dopiero po zakończeniu omawianej współpracy.