Według nowych informacji Microsoft może przygotowywać platformę e-commerce do budowy sklepów internetowych, która konkurowałaby bezpośrednio z Shopify. Microsoft zadeklarował, że poważnie rozważa taki krok, ponieważ jego klienci - zwłaszcza więksi - proszą o taką możliwość.
Shopify oferuje platformę e-commerce do tworzenia stron internetowych, która obejmuje plany hostingowe, zintegrowane systemy płatności, szablony itd. W ramach miesięcznej subskrypcji zapewnia on swoim klientom narzędzia do zarządzania treścią i marketingu. Shopify w samym tylko roku 2018 miał ponad 800 000 klientów handlowych i osiągnął ponad 1 mld USD przychodów. Co ciekawe, partnerzy Shopify oferują narzędzia do realizacji zamówień, zarządzania zapasami, obsługi logistyki, rachunkowości i podatków, czyli wielu rzeczy, które Microsoft sam sprzedaje w linii produktów Dynamics.
Swoje zainteresowanie tą stroną rynku e-commerce wyraziła Shelley Bransten, CVP działu Retail w Microsoft w rozmowie z „The Information”: Jest to coś, o czym myślimy bardzo poważnie, ponieważ wielu klientów nas o to prosi. Bransten dodała, że dla Shopify ma wielki szacunek. CVP działu sprzedaży i dóbr konsumpcyjnych ma już w tych dziedzinach spore doświadczenie, jako że pracowała wcześniej przez 15 lat w Gap i Salesforce. Do Microsoft dołączyła później, by budować nowe produkty i doradzać w związanych z tą branżą przejęciach. Bransten nie chciała jednak skomentować pomysłu, że Microsoft mógłby przejąć Shopify. Również rzecznik firmy nie ma na ten temat nic do powiedzenia.
Historia uczy, że jeśli gigant nie mówi o czymś wprost, to zapewne przemyca wskazówki na stronie Microsoft Careers. I tak chyba jest i tym razem, bowiem firma zamieściła kilka ofert pracy w zespole "Cayman" w ramach grupy Azure Commerce + Ecosystems. Zespół ten buduje usługi i narzędzia handlowe dla Microsoftu i klientów zewnętrznych. Jak głosi jeden z opisów, Cayman buduje podstawową platformę umożliwiającą zarządzanie produktami, cenami i ofertą w szerokim zakresie wewnętrznych (Microsoftu) i zewnętrznych produktów i usług. Nie musi to jednak znaczyć, że na tym kończą się plany giganta.
Shopify zaliczył niedawno spadek cen akcji o 2,8%, a Microsoft nie jest jedynym z jego potencjalnych rywali. Ostatnio w kotle e-commerce miesza też Instagram, który pracuje nad funkcją pozwalającą użytkownikom zamawiać towary bez wychodzenia z aplikacji.