Be My Eyes to aplikacja o rosnącej popularności wśród niewidomych i słabowidzących - używa jej regularnie ponad 900 tys. ludzi ze 150 krajów. Osoba z niepełnosprawnością wzrokową łączy się z widzącym wolontariuszem z wykorzystaniem kamery w telefonie, by uzyskać różnego rodzaju pomoc. Do podmiotów stanowiących wyspecjalizowaną pomoc dołącza teraz Microsoft, by świadczyć wsparcie związane z jego technologiami.
Aplikacja jest stale rozwijana, a w ostatnim uaktualnieniu została wyposażona w nowe menu - Specialized Help. Za jego pomocą użytkownicy mogą nawiązać połączenie z Microsoft Disability Answer Desk, które oferuje bezpłatne wsparcie techniczne dla niepełnosprawnych użytkowników. Zwykle z aplikacji korzystają osoby potrzebujące pomocy przy codziennych czynnościach, np. gotowaniu, odnajdywaniu przedmiotów, przeglądaniu poczty czy łapaniu autobusu. Deweloperzy dostrzegli jednak rosnącą liczbę pytań związanych z technologią, a to - jak piszą - stanowi szansę na nawiązanie współpracy z Microsoft.
Do inicjatywy przystąpił dział Microsoftu o nazwie Disability Answer Desk. Zajmuje się on pomocą techniczną i można się z nim kontaktować na różne sposoby - przez telefon, czat, e-mail, wideo czy amerykański język migowy. Microsoft jest pierwszą organizacją oferującą klientom Be My Eyes możliwość bezpośredniego połączenia przez nowe menu aplikacji. W ten sposób niewidomi i słabowidzący użytkownicy mogą otrzymać wsparcie i asystę techniczną. Odbywa się to poprzez połączenie wideo, czyli jak do tej pory.
Na chwilę obecną wsparcie Microsoft Disability Answer Desk dla użytkowników Be My Eyes oferowane jest tylko w 12 krajach: Australii, Kanadzie, UK, Singapurze, Nowej Zelandii, RPA, Malezji, Filipinach, USA, Hong Kongu, Irlandii i Indiach. Aplikację pobrać można bezpłatnie na urządzenia z Androidem i iOS.