Od miesięcy wiadomo, że Microsoft nie zapomina o istnieniu konkurencyjnych platform i stara się dostarczyć na nie swoje oprogramowanie, które pod względem aktualności i funkcjonalności nie odbiega od swoich pierwowzorów dla Windows. Wyrazem tego stał się niedawno sklep Microsoft Store. Z jego poziomu pobierzemy już aplikacje dla wszystkich wspieranych platform, wliczając w to Android, iOS i OS X.
Niezależnie od platformy, z Microsoft Store pobierzemy teraz aplikacje Microsoftu we wszystkich możliwych wersjach. W interfejsie sklepu pojawiła się nowa opcja "Choose your device" (Wybierz swoje urządzenie), co pozwala błyskawicznie odnaleźć naszą platformę i pobrać na nią kompatybilną aplikację. Sprawdziliśmy, jak wygląda to w przypadku aplikacji Skype. Jak widzicie na poniższym zrzucie ekranu, do wyboru mamy platformy Windows Phone, Windows 8, Xbox One, iPhone, iPad oraz Android.
Po kliknięciu "Download now" (Pobierz teraz) zostaniemy przeniesieni do adekwatnego sklepu danej platformy (jak Google Play czy Sklep Windows Phone). Jak zapewne zauważyliście, nie są to wszystkie platformy, na które możemy pobrać Skype. Wydaje się, że Microsoft wziął pod uwagę jedynie te, które oferują zorganizowane sklepy. Co w przypadku aplikacji zewnętrznych deweloperów? Tu do wyboru mamy jedynie Sklep Windows i Sklep Windows Phone. Raczej trudno znaleźć powód, by było inaczej. Pod głównym interfejsem aplikacji znajdziemy także jej szczegółowy opis, listę zmian dla danej wersji oraz kilka innych przydatnych informacji.
Wiele jednak wskazuje, że to dopiero początek. Microsoft Store nie indeksuje jeszcze wszystkich możliwych aplikacji, zwłaszcza tych mniej popularnych. Jak działa nowa wyszukiwarka i system pobierania? Możecie przekonać się sami, odwiedzając dział aplikacji w Sklepie Microsoft.