Microsoft Ignite 2016 - poznajmy bliżej inteligentne API

Microsoft Ignite 2016 - poznajmy bliżej inteligentne API

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/27/2016, 12:33 AM

Liczba odsłon: 1907

W dalszej części wystąpienia Satya Nadella mówił o wirtualnej asystentce - bocie, który w formie konwersacji pomaga klientom na amerykańskiej stronie Microsoft. Taki sposób komunikacji wkrótce będzie dostępny także dla pozostałych wersji językowych. Jak zauważa CEO Microsoft, oparta na sztucznej inteligencji obsługa klienta jest ekonomicznie wydajniejsza, a doświadczenie klienta ulega poprawie. Teraz przechodzimy do trzeciego obszaru cyfrowej transformacji - usług.

SI

Po raz kolejny słyszymy, że inteligentne technologie, stanowiące zaplecze dla Office 365, Dynamics 365, Cortany i SwiftKey, nie są zarezerwowane dla tych produktów, a Microsoft pragnie je udostępniać "w formie usług i klocków do budowy, dzięki czemu możecie budować tego samego rodzaju inteligentne aplikacje". Przykładem takiej przekształcającej technologii jest Cortana Intelligence Suite.

SI

Pierwszym nowym dodatkiem do Cortana Intelligence Suite jest Bot Framework, o którym mowa była choćby podczas konferencji BUILD 2016. Satya uważa, że w przyszłości każda firma będzie posiadać aplikację bota, ponieważ jest to najdogodniejszy sposób interakcji z klientem oraz wenwętrznych interacji z danymi i procesami. Ale żeby zbudować bota, potrzebne są wspomniane klocki do budowy, posiadające zdolności do rozumienia i prowadzenia konwersacji - także w języku potocznym. Bot Framework oferuje właśnie coś takiego. Za jego pomocą można stawiać boty, z którymi porozmawiamy za pośrednictwem Skype, Facebooka czy po prostu strony internetowej. Satya podaje kolejne ciekawe dane: od czasu konferencji BUILD 2016 swoje boty stworzyło blisko 45 000 deweloperów. Ostatnie projekty w tym frameworku powstały pod znakami Getty Images, Star Trek czy NFL.

Wchodzimy teraz w temat drugiego dodatku do Cortana Intelligence Suite - Cognitive APIs - "Uruchomiliśmy to na BUILD i od tego czasu mieliśmy ponad miliard zapytań API do tych kognitywnych API". Satya przypomina o niedawno ustanowionym przez Microsoft rekordzie, dotyczącym rozpoznawania mowy. Technologia firmy zaliczyła najniższy w historii wskaźnik błędu, wynoszący dokładnie 6,3%. Speech API jest jednym z wielu elementów pakietu kognitywnego. Innym przykładem jest API rozpoznające obiekty, składające się ze 152-warstwowej sieci neuronowej i korzystające z nowej technologii zwanej residual learning. Jako przykład wykorzystania inteligentnych API posłużył Uber, który w swojej aplikacji zastosował rozpoznawanie twarzy, co pozwala na podstawie selfie zidentyfikować kierowcę i zapewnia wyższe bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak i kierowców.

SI

Kognitywne API można także połączyć z HoloLens, by stworzyć zupełnie nowe doświadczenie sprzedaży. W krótkiej demonstracji mapowania 3D na rzeczywiste meble kuchenne nakładano tekstury i dodatkowe hologramy, co pozwala dopasować wystrój i zwizualizować go sobie w mgnieniu oka. Klienta można następnie zapytać o pozwolenie na anonimowy zapis sesji, a dane z procesu personalizacji wystroju wykorzystać w dalszych relacjach z klientami. Można nawet zarejestrować punkty, w których kierunku klient patrzył najczęściej (na zrzucie ekranu powyżej zaznaczone na czerwono). Dane te oczywiście nie są statyczne i można z nimi pracować - często po prostu w ramach jednej aplikacji.

SI

Widzimy więc, że Cortana Intelligence Suite umożliwia zintegrowanie inteligentnych API z wieloma istniejącymi technologiami, na przykład z HoloLens. Jest to kolejny przykład transformacji, jaką mogą wprowadzić firmy pokroju Lowe.

Źródło: https://ignite.microsoft.com

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia