Przeglądarka Internet Explorer 10 nie cieszy się zbyt dużą popularnością wśród użytkowników. Microsoft nie poddaje się i zamierza dalej walczyć o klientów, rozpoczynając nową kampanię reklamową IE10.
Nowy Internet Explorer zadebiutował na Windows 8 i Windows RT w dniu premiery tych systemów, czyli pod koniec października. Miesiąc później Microsoft wydał wersję poglądową dla użytkowników Windows 7. Serwis Net Applications, publikując swoje statystyki dotyczące przeglądarek internetowych, przybliżył mniej więcej jak nowa przeglądarka radzi sobie obecnie na rynku. Wyniki były raczej takie jak się spodziewano. IE10 jest wykorzystywany przez 0,51% wszystkich internautów na świecie co, biorąc pod uwagę statystyki dotyczące udziału w rynku poszczególnych systemów operacyjnych, które opisywaliśmy wcześniej, nie jest tak naprawdę złym wynikiem. Należy wziąć pod uwagę fakt, że przeglądarka ta jest na razie dostępna na systemach Windows 8 i RT, a w przypadku najpopularniejszego z systemów - Windows 7 - nie doczekała się jeszcze pełnego wydania. Z pewnością więc wielu użytkowników nie zdecydowało się jeszcze na jej przetestowanie.
Choć rzeczywiste statystyki dotyczące wykorzystywania IE10 pojawią się dopiero po wydaniu stabilnej wersji dla Windows 7, Microsoft postanowił nie czekać i już teraz walczy o kolejnych klientów. W tym celu firma opracowała nową kampanię, której częścią jest reklama uderzająca bezpośrednio w największych hejterów przeglądarki. Można ją obejrzeć poniżej.
Warto zwrócić uwagę, że statystyki dotyczące udziału przeglądarek w rynku globalnym prezentowane przez Net Applications wcale nie muszą odzwierciedlać faktycznego stanu rzeczy, bowiem firma StatCounter, opierając się na własnej metodologii, opublikowała zupełnie inne dane. Według StatCounter, najchętniej wykorzystywany jest Chrome 23, z udziałem na poziomie 22,45%. Dalej znajdują się IE9 (17.65%), Firefox 16 (15.29%) i IE8 (12%). W badaniach tej firmy wynik IE10 był zbyt niski by wziąć go pod uwagę. Dla porównania, lista prezentowana przez Net Applications wygląda następująco: IE8 (24.49%), IE9 (20.8%), Firefox 16 (12.93%) oraz Chrome 23 (10.52%). IE10 w tym rankingu uzyskał wspomniane 0,51% udziału w rynku przeglądarek.