Pod koniec listopada, dziennikarka Mary Jo foley przeprowadziła wywiad z obecnym CEO Microsoftu – Stevem Ballmerem. Jeden z poruszonych tematów dotyczył zmiany polityki i modelu biznesowego firmy, która od pewnego czasu zajęła się również produkcją własnego sprzętu.
Podczas rozmowy Ballmer powiedział dość ciekawą rzecz, mianowicie - Ludzie nie kupują Windowsa. Oni kupują komputery z Windowsem. Stwierdzenie lidera firmy może wydawać się nieco zaskakujące. Przez wiele lat głównym celem Microsoftu był rynek oprogramowania. Jednak wraz z debiutem pierwszych wersji tabletów Surface, firma najprawdopodobniej zainteresowała się również rynkiem sprzętu.
Z takiej decyzji nie są zadowoleni dotychczasowi partnerzy Microsoftu, którzy dostarczali swój sprzęt z domyślnie zainstalowanym systemem Windows. W obecnej sytuacji gigant z Redmond jest dla nich zarówno sojusznikiem, jak i rywalem. Jednak Ballmer uważa, że wejście jego firmy na rynek sprzętu było niezbędne i potrzebne do wyrównania szans w walce z Apple. CEO Microsoftu zwrócił też uwagę na wkład inżynierów z działu Xbox w proces projektowania tabletów Surface. Ich doświadczenie zdobyte podczas prac nad konsolą Xbox okazało się bardzo przydatne.
Na koniec Ballmer wytłumaczył, dlaczego zakup działu mobilnego Nokii był niezbędny do dalszej ekspansji Microsoftu na rynku mobilnym. Jego zdaniem, obecnie produkowany przez giganta sprzęt nie jest idealny, zaś doświadczenie fińskich inżynierów może pomóc przy wprowadzaniu stosownych poprawek i ulepszeń.