Milion nowych subskrybentów Office 365 Home, migracje firm z Windows XP, lepsze wyniki sprzedaży Surface... Trzeci kwartał fiskalny zakończył się dla Microsoftu lepiej, niż się spodziewano.
W sumie FY14 Q3 przyniósł firmie z Redmond 20,4 miliarda dolarów zysku. Marża brutto wyniosła 14,46 mld, przychód operacyjny 6,97 mld, a zarobki z akcji 5,66 miliardów dolarów. Z kolei EPS wyniósł 68 centów. To nieco lepiej, niż zakładano na Wall Street. Według analiz zysk na akcję miał wynosić 63 centy przy ogólnym dochodzie rzędu 20,39 miliardów.
Dochody z segmentu konsumenckiego i sprzętowego wzrosły o 12% i wyniosły 8,3 mld dolarów. Sprzedaż Windows OEM wzrosła o 4%. Office 365 Home posiada teraz 4,4 mln subskrybentów, zyskawszy milion nowych w ciągu zaledwie trzech miesięcy. Microsoft sprzedał 2 miliony konsol, w tym 1,2 mln sztuk Xbox One. Surface zaliczył 50-procentowy wzrost, a przychody wyniosły tu 500 milionów dolarów. Udział Bing na rynku amerykańskim osiągnął 18,6%, przy czym zyski z reklam wzrosły o 38%.
Dochody z usług biznesowych wzrosły o 7% i wyniosły 12,23 mld dolarów. Zyski z licencji Office 365 wzrosły o ponad 100%, a z Azure o ponad 150%. Licencje systemu Windows dostarczyły firmie o 11% większe zyski.
Ostatni kwartał okazał się dla Microsoftu znaczący między innymi z powodu zmian w zarządzie i rozszerzenia zasięgu produktów firmy na nowe ekosystemy (Office na iPada). Nowy CEO, Satya Nadella, zaprezentował na konferencji BUILD sporo nowości i przedstawił plany na przyszłość, co pozostało nie bez znaczenia dla notowań firmy.