Hotmail rozprawił się ze spamem

Hotmail rozprawił się ze spamem

Autor: Adam Stępień

Opublikowano: 8/10/2011, 8:56 PM

Liczba odsłon: 5250

Hotmail rozprawił się ze spamem w skrzynkach mailowych swoich klientów, a przynajmniej tak twierdzi. Microsoft, który przejął Hotmaila w 1997 roku, powołuje się na najnowsze analizy wskazujące zredukowanie niechcianych wiadomości o 90%.

Gdy mowa o Hotmailu, pierwsze skojarzenie towarzyszące mu to spam. Ci, którzy założyli skrzynkę mailową na Hotmailu, z reguły dostawali ogrom spamu, a klienci konkurencyjnych dostawców często otrzymywali spam wysyłany z domeny hotmail.com. Stereotyp Hotmaila jako wylęgarnii spamu trudno będzie szybko wykorzenić. Microsoft próbuje jednak zmienić negatywne postrzeganie produktu. Na szczęście zamiast zaangażować specjalistów ds. marketingu, powołano w firmie jednostkę do walki z cyfrowymi przestępstwami oraz zastosowano różne filtry i mechanizmy wykrywające automatyczną wysyłkę. Zespół Digital Crimes Unit składa się m.in. z prawników zajmujących się oszustami wyłudzającymi poufne informacje oraz rozsyłającymi niechciany treści i reklamy.

Efekty już widać. Zgodnie z najnowszymi badaniami, liczba niechcianych wiadomości w skrzynce odbiorczej klientów Hotmail zmniejszyła się o 90% w stosunku do roku 2006, kiedy spamerzy byli najbardziej aktywni. Teraz na 100 e-maili w Hotmailu wypadają statystycznie 3 niechciane wiadomości. Teraz pora na ziszczenie się obietnicy Billa Gatesa, który zapowiadał, że "spam wkrótce będzie należał do przeszłości".

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia