Amerykańska federalna Agencja Ochrony Środowiska (EPA) przeniesie swą infrastrukturę do chmury. Firmy Lockheed Martin i Microsoft podpisały kontrakt opiewający na kwotę 9,8 miliona dolarów, który przewiduje migrację do Microsoft Office 365 - usługi komunikacji i kolaboracji opartej o chmurę.
Firma Lockhead Martin wspiera potrzeby IT agencji EPA już od ponad 35 lat. W 2008 roku zaczęła inwestować w rozwiązania w chmurze, tworząc swoją pierwszą implementację rok później. Teraz Lockhead Martin w oparciu o kontrakt podpisany z Microsoft chce przenieść wszystkie dotychczasowe informacje agencji do usługi Office 365. Zmiana ta ma spowodować obniżenie kosztów związanych z zużyciem energii potrzebnej na zasilanie bieżącej infrastruktury. Pracownicy EPA otrzymają zarówno lepszą komunikację, jak i dostęp do narzędzi mobilnych. Nowy system ma przynieść około 12 milionów dolarów oszczędności w ciągu całej, czteroletniej umowy.
Kontrakt przewiduje przeniesienie około 25 tysięcy kont pracowników do Office 365 dla Rządu, nowej usługi, która przechowuje w chmurze takie dane rządowe jak pocztę, kalendarze czy narzędzia planowania i współpracy, zarówno do użytku wewnętrznego jak i zewnętrznego. Rolą Lockheed Martin będzie zarządzanie migracją i dostarczanie usług inżynieryjnych oraz integracyjnych. Migracja poczty elektronicznej ma zostać zakończona na początku 2013 roku.