Na konferencji Build w tym roku Microsoft zaprezentował pod szyldem Microsoft 365 sporo nowości, zorientowanych na pracę z wieloma zmysłami i wieloma urządzeniami. Funkcjonalności te wychodzą teraz ze sfery demonstracyjnej i stają się dostępne dla deweloperów za pośrednictwem Windows 10 SDK. Aktualna wersja zestawu narzędzi programistycznych współpracuje z Visual Studio 15.9.1.
Zobaczmy, co nowego w Windows 10 SDK:
- Windows UI Library (WinUI) pozwala wykorzystać najnowsze kontrolki i style Fluent Design w aplikacjach dla Windows 10 bez konieczności czekania, aż klienci zaktualizują system do najnowszej wersji. Pakiet nuget WinUI jest kompatybilny wstecznie z Windows 10 aż do wersji 1607 (Anniversary Update) i zawiera te same potężne kontrolki, których używa Windows w swoich aplikacjach i usługach.
- API hostujące UWP XAML (Preview) umożliwia hostowanie "wysp" elementów interfejsu UWP XAML przez aplikacje zbudowane z użyciem technologii spoza ekosystemu UWP, tj. Windows Forms, WPF lub C/C++ Win32. Dzięki temu nie ma konieczności przepisywania czy ponownego pakietowania aplikacji dla UWP. Microsoft utworzył zestaw wrapperów WPF i WinForms dla powszechnie używanych elementów UI, których mogą użyć programiści, aby zaoszczędzić czas.
- Adaptive Cards 1.1 ułatwia dodawanie funkcji, takich jak Media Element czy Action Icons, oraz budowanie kart z nowym designerem wizualnym. Adaptujące się karty dostępne są dla Outlook (Actionable Messages), Cortany (Skills) i Teams (poprzez Azure Bot Service).
- Graph Notifications (Preview) oferują zgodną z wymaganiami firm, zorientowaną na osoby i wieloplatformową platformę powiadomień, opartą na Microsoft Graph. Wersja poglądowa współpracuje z iOS, Androidem, Windows i Graph Explorerem.
- Project Ink Analysis umożliwia pisanie aplikacji, które pozwalają użytkownikom rysować i wyrażać się, i oferuje możliwości rozumienia/rozpoznawania, które czynią pracę z wirtualnym tuszem bardziej produktywną. Jest to ta sama technologia, której używa Microsoft Office!
- Hyper-V pozwala deweloperom Androida cieszyć się szybkim jego emulatorem pod Windows, wyposażonym w najnowsze API Androida - wszystko to w Hyper-V. Minimalne wymagania to Windows 10 w wersji 1803 na maszynie x86 i Visual Studio v15.8.
- Windows Machine Learning API jest teraz łatwiejsze w obsłudze, ponieważ jest takie samo dla aplikacji Win32 i UWP. Nowe możliwości obejmują wsparcie dla modeli ONNX v1.2.2, konwertowanie typów danych FP32 w modelach ONNX w celu użycia FP16, wsparcie dla Windows Server 2019 i poprawione czasy wykonywania obliczeń dla CPU i GPU.
Microsoft zapowiada też, że więcej na temat ostatnich aktualizacji i osiągnięć w Azure, Visual Studio i Windows usłyszymy na zbliżającej się konferencji Microsoft Connect(); 2018, która odbędzie się już 4 grudnia.