Eksperci z iFixit badają różne urządzenia pod względem możliwości ich naprawy. Nowa konsola Microsoftu – Xbox One – również została zbadana pod tym kątem. Otrzymała ona ocenę 8/10, co jest bardzo wysokim wynikiem. Według ekspertów z iFixit, jedyną rzeczą, która mogłaby sprawić problem podczas naprawy jest dysk twardy.
Budowa konsoli pozwala na bezproblemową wymianę wiatraków, radiatorów, karty sieciowej WiFi oraz przedniego panelu. Problemy natomiast sprawiać może dysk twardy, który w ramach projektu konsoli jest jej integralną częścią. Jednak założenia projektowe miały na celu jego ochronę, a nie utrudnienie wymiany. Dysk ten jest zwykłym 2,5 calowym urządzeniem obsługującym standard SATA II. Po podpięciu go do komputera byłaby możliwość jego sformatowania za pomocą zastrzeżonego systemu plików. W celach bezpieczeństwa proces formatowania dysku został zautomatyzowany.
Jest to ważna wiadomość, szczególnie dla osób, które po okresie gwarancyjnym, w momencie wystąpienia jakiejś usterki, zdecydowałyby się na samodzielną naprawę, zamiast na kupno nowego egzemplarza. Parę lat temu, podczas badania konsoli Xbox360 została mu przyznana taka sama ocena, co wskazuje na to, że Microsoft trzyma poziom.