Jak nawiązać połączenie głosowe przy użyciu Skype dla firm?

Jak nawiązać połączenie głosowe przy użyciu Skype dla firm?

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 6/29/2017, 12:00 AM

Liczba odsłon: 4326

Jedną z głównych możliwości Skype, której to zresztą zawdzięcza on swoją niesamowitą popularność, jest możliwość przeprowadzenia bezpłatnych rozmów głosowych z innymi użytkownikami. Sama obsługa tej funkcji jest bardzo intuicyjna, zaś jedyne, czego potrzebujemy, aby w pełni wykorzystać jej potencjał, to w zasadzie mikrofon, słuchawki/głośniki oraz połączenie z Internetem (i opcjonalnie kamera internetowa). Przydaje się to przykładowo w momencie, gdy zachodzi potrzeba omówienia któregoś z projektów z pracownikami różnych działów bądź też znajdującymi się w znacznej odległości. Ponadto warto wziąć pod uwagę jeden czynnik - w firmach często wykorzystywane są laptopy, które zwykle posiadają wbudowany mikrofon (coraz częściej także kamerę), co prowadzi do zmniejszenia kosztów niezbędnych do pełnego korzystania ze Skype dla firm.

W celu nawiązania połączenia głosowego należy:

  1. Znaleźć na liście kontaktów osobę, z którą chcemy się skontaktować, po czym wybrać ją z listy poprzez dwukrotnie kliknięcie.
  2. W oknie korespondencji klikamy okrągły przycisk oznaczony ikonką słuchawki, po czym wybieramy Zadzwoń przez Skype. Rozpoczyna to proces łączenia, zaś wybierający usłyszy oznajmiający nadchodzące połączenie sygnał dźwiękowy.
    • Można również najechać kursorem na awatar odbiorcy, co wyświetli dodatkowe menu pozwalające na między innymi wykonanie połączenia poprzez jedno klinięcie w odpowiedni przycisk (oznaczony słuchawką).
    • Trzecia metoda polega na kliknięciu kontaktu na liście przy pomocy prawego przycisku myszy, najechaniu na Połącz, a następnie Rozmowa przez Skype.
  3. Gdy odbiorca przyjmie przychodzące połączenie, sygnał łączenia ucichnie, umożliwiając rozmowę.

Należy pamiętać, że Skype dla firm w wielu aspektach przypomina klasyczny telefon, co oznacza, że gdy jest on uruchomiony w tle, ktoś może do nas zdzwonić. Gdy tak się stanie, na ekranie pojawi się okno, na którym znajdziemy trzy przyciski odpowiedzialne odpowiednio za odebranie połączenia, odpowiedź przy pomocy wiadomości błyskawicznej oraz odrzucenie rozmowy. Ponadto jeśli wcześniej prowadziliśmy rozmowę tekstową, możliwe jest wybranie opcji zmieniającej nasz status na „nie przeszkadzać”. Gdy już odbierzemy rozmowę zainicjowaną przez innego użytkownika, do dyspozycji mamy te same opcje, które dostępne są, gdy to my wykonujemy połączenie.

Zaawansowane opcje w Skype dla firm

W samym oknie rozmowy widnieje ponadto szereg dodatkowych funkcji znajdujących się pod odpowiednio oznaczonymi przyciskami:

  • Idąc od lewego dolnego rogu menu, pierwszy z nich ukrywa bądź pokazuje okienko czatu tekstowego znajdującego się po lewej stronie.
  • Drugi z nich włącza bądź wyłącza transmisję wideo z naszej kamerki internetowej (przydatne, gdy chcemy poprowadzić wideokonferencję).
  • Przy pomocy trzeciego z nich możemy wyłączyć mikrofon. Jest to bardzo przydatna funkcja, bowiem umożliwia prowadzenie rozmów nawet, gdy w otoczeniu jednego z użytkowników jest stosunkowo głośno.
  • Czwarty z nich umożliwia dostęp do zaawansowanych funkcji: Udostępnij pulpit, Udostępnij okno, Udostępnij pliki programu PowerPoint, Współtwórz dokument pakietu Office, Dodaj załącznik, Notatki udostępnione, Moje notatki, Więcej, Zarządzaj zawartością, Pokaż scenę.
  • Piąty z przycisków służy do zakończenia połączenia.
  • Szósty oferuje kilka zaawansowanych opcji: Zawieś, Przełącz, Zapytaj, Urządzenia, klawiaturę numeryczną oraz suwak głośności.
  • Pod siódmym z kolei przyciskiem znajdziemy jeszcze więcej opcji: Rozpocznij nagrywanie, Zarządzaj nagraniami, Rozmiar wyświetlania tekstu wiadomości błyskawicznych, Zmień czcionkę, Wysoki priorytet, Pomoc Skype dla firm.
  • Widoczny w górnym lewym rogu przycisk służy do zarządzania uczestnikami rozmowy oraz powiązanymi z nimi opcjami. Można z tego poziomu również zaprosić do rozmowy kolejnych użytkowników.
  • W prawym górnym rogu natomiast znajduje się przycisk odpowiedzialny za Zapraszanie przy użyciu nazwiska lub numeru telefonu.
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia