OneDrive to usługa chmurowego przechowywania danych opracowana przez Microsoft, dostępna jako osobne rozwiązanie, ale także zintegrowana w pakietach Microsoft 365. Dzięki usłudze OneDrive możesz przechowywać, synchronizować i udostępniać pliki i foldery między różnymi urządzeniami, bez względu na to, czy pracujesz na Macu, komputerze z Windows, czy urządzeniach mobilnych. Daje to użytkownikom nie tylko elastyczność w dostępie do swoich danych, ale także zwiększa bezpieczeństwo, umożliwiając automatyczne kopie zapasowe i udostępnianie plików z innymi.
W miarę jak przechodzimy w stronę coraz bardziej zintegrowanych i chmurowych rozwiązań, takich jak internetowy dysk OneDrive, ważne jest, aby w pełni wykorzystać dostępne narzędzia do przechowywania i udostępniania plików. Jeśli jesteś zatem użytkownikiem systemu macOS i chciałbyś dowiedzieć się, jak skonfigurować osobiste, służbowe lub edukacyjne konto OneDrive na swoim komputerze, to skorzystaj z instrukcji dostępnych w dalszej części tekstu.
Spis treści
- Jak pobrać i zainstalować OneDrive na macOS?
- Jak wykonać pierwszą konfigurację dysku OneDrive na macOS?
- Jak dodać kolejne konto usługi OneDrive na macOS?
Jak pobrać i zainstalować OneDrive na macOS?
Jeśli na swoim komputerze z systemem macOS instalowałeś wcześniej pakiet aplikacji Microsoft 365 lub Office 365 dla domu, edukacji lub firmy, w Twoim systemie aplikacja OneDrive powinna być już zainstalowana. Możesz ją odszukać za pomocą Spotlight lub w launchpadzie.
Jeśli jednak wcześniej nie instalować usługi OneDrive ani pakietu Microsoft 365, przed przystąpienie do konfiguracji komputera z dyskiem internetowym konieczne będzie zainstalowanie aplikacji. OneDrive dla systemu macOS możesz pobrać z dwóch źródeł:
- ze sklepu Mac App Store,
- ze strony Microsoftu jako bezpośredni instalator w formie pliku PKG.
Jak wykonać pierwszą konfigurację dysku OneDrive na macOS?
- Uruchom aplikację OneDrive, a następnie wpisz login do swojego konta osobistego/służbowego/edukacyjnego, w ramach którego przechowujesz pliki w dysku internetowym OneDrive.
- Po wpisaniu loginu kliknij przycisk Zaloguj się.
- W drugim kroku możesz określić lokalizację zapisu plików z chmury na dysku twardym Twojego komputera. Domyślnie będzie nią katalog użytkownika w systemie, ale jeżeli wolisz przechowywać pliki w innym miejscu w systemie kliknij opcję Zmień lokalizację.
- Jeśli zmieniasz lokalizację zapisu pliku, teraz wskaż docelowy katalog lub utwórz nowy dedykowany plikom z chmury.
- Po wybraniu katalogu kliknij przycisk Wybierz tę lokalizację.
- Teraz aplikacja OneDrive zapyta Cię o zgodę dostępu do kilku systemowym katalogów: Biurko, Dokumenty oraz Pobrane rzeczy. Warto zezwolić na dostęp, aby móc korzystać z aplikacji w sposób niezakłócony.
- Konfiguracja jest już prawie gotowa. W tym momencie możesz przejść przez krótki samouczek, klikając kilkukrotnie przycisk Dalej.
- Na samym końcu samouczka kliknij opcję Otwórz folder usługi OneDrive.
- Od tej chwili możesz cieszyć się dostępem do wszystkich plików i zgromadzonych danych w dysku OneDrive dla systemu operacyjnego macOS.
Jak dodać kolejne konto usługi OneDrive na macOS?
- Jeśli w systemie macOS jesteś już zalogowany do usługi OneDrive i chcesz dodać kolejne konto dysku internetowego, kliknij ikonę OneDrive widoczną na pasku menu w górnej części ekranu.
- Teraz kliknij ikonę zębatki i wybierz pozycję Preferencje.
- W otwartym oknie przejdź do zakładki Konto i kliknij przycisk Dodaj konto.
- Następnie wpisz login do swojego kolejnego konta osobistego/służbowego/edukacyjnego, które chcesz połączyć z systemem macOS.
- Po wpisaniu loginu kliknij przycisk Zaloguj się.
- Następnie możesz określić lokalizację zapisu plików z chmury na dysku twardym Twojego komputera. Domyślnie będzie nią katalog użytkownika w systemie, ale jeżeli wolisz przechowywać pliki w innym miejscu w systemie kliknij opcję Zmień lokalizację.
- Jeśli zmieniasz lokalizację zapisu pliku, teraz wskaż docelowy katalog lub utwórz nowy dedykowany plikom z chmury.
- Po wybraniu katalogu kliknij przycisk Wybierz tę lokalizację.
- Teraz aplikacja OneDrive może zapytać Cię o zgodę dostępu do kilku systemowym katalogów: Biurko, Dokumenty oraz Pobrane rzeczy. Warto zezwolić na dostęp, aby móc korzystać z aplikacji w sposób niezakłócony.
- Konfiguracja kolejnego konta jest już prawie gotowa. W tym momencie możesz przejść przez krótki samouczek, klikając kilkukrotnie przycisk Dalej.
- Na samym końcu samouczka kliknij opcję Otwórz folder usługi OneDrive.
- Od tej chwili możesz cieszyć się dostępem do wszystkich plików i zgromadzonych danych w dysku OneDrive dla systemu operacyjnego macOS.