Hewlett Packard (HP) skorzystał z platformy Microsoft Dynamics, by poprawić wyniki sprzedaży i operacji marketingowych. Firma zawarła 6-letnią umowę z Microsoft, w efekcie której dostarczane będzie oprogramowanie Dynamics, Azure, Office 365 i inne rozwiązania w chmurze.
Dynamics CRM to biznesowe rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientami, które wpływa na wzrost wydajności sprzedaży i skuteczność marketingu dzięki informacjom z portali społecznościowych, analizom biznesowym i zarządzaniu kampaniami w chmurze, lokalnie lub w modelu hybrydowym. "Wybraliśmy Microsoft Dynamics jako nasze rozwiązanie CRM w sprzedaży bezpośredniej, usługach i kontaktach z partnerami. Wprowadza nas to do rozwiązania opartego na chmurze, które oferuje efektywniejszy i bardziej opłacalny silnik współpracy w naszej firmie" - tłumaczy Jon Flaxman, dyrektor ds. operacyjnych z HP. Microsoft Dynamics to pakiet zawierający rozwiązania CRM (customer relationship management) - oprogramowanie przydatne w zarządzaniu kontaktami z klientami. Uzupełnieniem pakietu oprogramowania jest Office 365, które zapewnić ma firmie bardziej zintegrowane doświadczenie sprzedaży.
Jak już wspomnieliśmy, częścią umowy jest także Azure, "zapewniający organizację IT z globalną, otwartą, hybrydową chmurą dla wszystkich rozwiązań, oferując HP platformę z nowymi możliwościami i usługami przy niskich kosztach utrzymania". Co ciekawe, HP skorzysta też z Power BI - zestawu biznesowych narzędzi do analizy dużych pakietów danych (big data) i tworzenia dynamicznych wizualizacji. Prowadząc sprzedaż na tak dużą skalę, marketingowcy HP mogą polegać na mocy obliczeniowej chmury, co pozwala na trafniejsze analizy i prognozowanie.
Warto dodać, że całkiem niedawno ukazała się nowa wersja Microsoft Dynamics CRM 2016, opisywana jako "ogromny skok naprzód". Pakiet jest dostępny zarówno online, jak i w opcji na żądanie na 130 rynkach i w 44 wersjach językowych. Więcej informacji na ten temat znajdziemy na stronie Microsoft Dynamics CRM: Business & Social Intelligence.