Visual C# w praktyce
Przetwarzanie obrazów
Autor: Maciej Zelwak
Opublikowano: 2.01.2008, 00:00
Liczba odsłon: 104701
Przetwarzanie obrazów jest jedną z najbardziej rozwijanych technik komputerowych. W tym artykule skupimy się wyłącznie na tzw. przekształceniach punktowych. Zaimplementujemy w programie cztery operacje jednopunktowe wykorzystywane w korekcji zdjęć. Co więcej, poznamy najlepszy i najszybszy sposób obsługi bitmap w C#.
Analogowy zegarek
Autor: Maciej Zelwak
Opublikowano: 7.12.2007, 00:00
Liczba odsłon: 166276
W artykule zajmiemy się programowaniem analogowego zegarka. Przy okazji ćwicząc posługiwanie się biblioteką GDI +, która to oferuje dostęp do szeregu metod graficznych. Począwszy od tych najprostszych, jak rysowanie figur oraz ich wypełnianie, skończywszy na bardziej zaawansowanych własnościach, takich jak anti-aliasing czy też alpha blending. Oczywiście będziemy korzystać tylko z niewielkiej ich części, co jednak nie będzie przeszkodą, w uzyskaniu efektu podobnego do jednego z gadżetów systemu Windows Vista.
Przeglądarka internetowa w C#
Autor: Marcin Hałaczkiewicz
Opublikowano: 2.05.2007, 00:00
Liczba odsłon: 82431
W dzisiejszym artykule zajmiemy się prostą internetową przeglądarką. Napiszemy ją wykorzystując kontrolkę WebBrowser , w której to Microsoft obudował element COM wykorzystywany przez Internet Explorera. Wyposażymy ją również w podstawowe funkcje, czyli przyciski Wstecz, Dalej, Odśwież i Stop. W przyszłości pomyślimy również nad dalszym rozbudowaniem naszego programiku.
Przeglądarka zdjęć w C#
Autor: Marcin Hałaczkiewicz
Opublikowano: 30.04.2007, 00:00
Liczba odsłon: 94352
Tym razem napiszemy prostą przeglądarkę plików graficznych. Będzie ona obsługiwać kilka popularnych formatów takich jak jpeg, gif czy bmp. Aby ją stworzyć wykorzystamy kontrolkę PictureBox . Nauczymy się również wykorzystywać kółko myszki, gdyż aplikacja będzie je wykorzystywać do powiększenia.
Snake w C#
Autor: Marcin Hałaczkiewicz
Opublikowano: 28.04.2007, 00:00
Liczba odsłon: 78642
Kolejny artykuł opisujący budowanie artykułów w środowisku Visual Express. Tym razem korzystając z projektu Tetrisa, tworzymy grę - Snake'a.
Tetris w C#
Autor: Marcin Hałaczkiewicz
Opublikowano: 26.04.2007, 00:00
Liczba odsłon: 112766
W tym artykule stworzymy jedną z najstarszych gier komputerowych - Tetrisa. Będziemy mówić o rysowaniu, napiszemy klasę, której właściwości będą dziedziczyć klasy pochodne.
Commander w C#
Autor: Marcin Hałaczkiewicz
Opublikowano: 24.04.2007, 00:00
Liczba odsłon: 95190
Dziś napiszemy program przypominający Windows Commandera, Total Commandera czy rządzącego w czasach DOS-a Norton Commandera. Innymi słowy nasza aplikacja będzie służyć do przeglądania zawartości dysków (płyt), dyskietek. Będzie umożliwiać również podstawowe operacje na plikach i folderach, tzn. kopiowanie, przenoszenie oraz usuwanie.
Przewodniku po Visual Web Developer 2005 Express Edition
Autor: Jakub Hryciuk
Opublikowano: 13.07.2006, 00:00
Liczba odsłon: 1554
Przewodniku po Visual Web Developer 2005 Express Edition
Książki
Autor: Jakub Hryciuk
Opublikowano: 13.07.2006, 00:00
Liczba odsłon: 1966
Książki Książki
Wstęp do ASP.NET 2.0 oraz Visual Studio 2005
Autor: Jakub Hryciuk
Opublikowano: 13.07.2006, 00:00
Liczba odsłon: 1477
Wstęp do ASP.NET 2.0 oraz Visual Studio 2005