Windows 10 zawiera ukryty tryb demonstracyjny dla sklepów

Windows 10 zawiera ukryty tryb demonstracyjny dla sklepów

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/10/2015, 5:06 PM

Liczba odsłon: 12976

Windows 10 już za kilka dni wejdzie w fazę RTM. Tymczasem Microsoft przygotował specjalny tryb pokazowy, który będzie można uruchomić na komputerach w punktach sprzedaży. Klienci sklepów detalicznych otrzymają możliwość zapoznania się z nowym systemem za pomocą interaktywnego samouczka.

Nim zdecydujecie się na samodzielne odblokowanie trybu demonstracyjnego, powinniście wiedzieć o dwóch rzeczach. Po pierwsze, uruchomienie go spowoduje usunięcie wszystkich danych oraz ustawień personalizacji na danym urządzeniu. Po drugie, by odinstalować tryb prezentacji, należy podać hasło. Nie zostało ono upublicznione, bowiem mogłoby to narazić sprzedawców na niemiłe konsekwencje. Tryb pokazowy uruchomimy, udając się do aplikacji Ustawienia > Aktualizacja i zabezpieczenia > Aktywacja. Następnie odnajdujemy słowo "Windows" i klikamy je pięciokrotnie. Zostaniemy wówczas zapytani o kod sprzedawcy. Pole to można zostawić puste i zatwierdzić operację. System powinien wówczas uruchomić się ponownie już w nowym trybie, a użytkownik zostanie zalogowany jako "Darrin DeYoung".

System w takim trybie działa w miarę normalnie, tym niemniej spotkamy się z kilkoma obligatoryjnymi ustawieniami. W przeglądarce Edge strona startowa to zawsze witryna Sklepu Windows, a Panel Sterowania jest trwale zablokowany. Prezentacja, którą widzicie na slajdach powyżej, mówi o najważniejszych cechach Windows 10 i Office 365. Doświadczenie to jest nam znane chociażby z procesu instalacyjnego starszych wersji systemu Windows. Użytkownicy trafią też na swoisty wygaszacz ekranu w formie pętli, nazwany przez Microsoft "Windows 10 Attractive Loop Video".

Microsoft dokłada wszelkich starań, by zapoznać jak najszersze grono klientów ze swoim nowym systemem. Dotyczy to także wsparcia dla sprzedawców detalicznych i partnerów sprzętowych. Dokładnie miesiąc temu do sieci trafiły wskazówki marketingowe dla partnerów OEM, dzięki którym mogą oni łatwiej trafić do określonych grup odbiorców. Tym razem firma skupiła się na klientach prywatnych i ich żywym doświadczeniu w typowym salonie komputerowym.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia