Minął zaledwie niecały miesiąc od premiery czujnika Kinect na platformie PC/Windows. Od tego czasu deweloperzy zdążyli już stworzyć kilka interesujących aplikacji, wykorzystujących moc platformy. Dziś przedstawiamy jedną z nich.
Autorem narzędzia 'Fuse' jest Mixamo, studio projektujące w 3D z siedzibą w San Francisco. Fuse wykorzystuje Kinect for Windows v2 do zeskanowania sylwetki użytkownika, a następnie przenosi ją w środowisko 3D. W rezultacie otrzymujemy realistyczną, trójwymiarową kopię samego siebie. Proces skanowania jest niezwykle złożony - wykorzystuje m. in. rozszerzony czujnik głębi czy śledzenie detali twarzy i ciała. Dzięki temu nasz awatar jest dopracowany pod każdym względem.
Najlepsza w tym wszystkim jest jednak możliwość personalizacji. Gotowy model możemy poddać obróbce wizualnej, modelować dowolnie poszczególne partie ciała, a także dobrać interesujące stroje. Możliwości jest cała masa. Naszego awatara możemy eksportować i używać w grach, wliczając w to Team Fortress 2.
Jakie zastosowanie może mieć Fuse? Przede wszystkim wkrótce nasze własne, cyfrowe odzwierciedlenie może stać się bohaterem gier, przenosząc nas na nowy poziom doświadczenia tożsamości z kierowaną postacią. Za pełen wachlarz możliwości przyjdzie jednak zapłacić. Podstawowy moduł aplikacji 'Body Snap' jest darmowy, lecz oferuje tylko prosty model 3D. Za całą resztę - czyli pełną licencję Fuse - zapłacimy 46,49 euro (ok. 195 zł) w sklepie Steam.