Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry

Visual C# w praktyce

Visual C# w praktyce

Przetwarzanie obrazów

Autor: Maciej ZelwakOpublikowano: 2 stycznia 2008Odsłony: 98 269

Przetwarzanie obrazów jest jedną z najbardziej rozwijanych technik komputerowych. W tym artykule skupimy się wyłącznie na tzw. przekształceniach punktowych. Zaimplementujemy w programie cztery operacje jednopunktowe wykorzystywane w korekcji zdjęć. Co więcej, poznamy najlepszy i najszybszy sposób obsługi bitmap w C#.


Analogowy zegarek

Autor: Maciej ZelwakOpublikowano: 7 grudnia 2007Odsłony: 159 112

W artykule zajmiemy się programowaniem analogowego zegarka. Przy okazji ćwicząc posługiwanie się biblioteką GDI +, która to oferuje dostęp do szeregu metod graficznych. Począwszy od tych najprostszych, jak rysowanie figur oraz ich wypełnianie, skończywszy na bardziej zaawansowanych własnościach, takich jak anti-aliasing czy też alpha blending. Oczywiście będziemy korzystać tylko z niewielkiej ich części, co jednak nie będzie przeszkodą, w uzyskaniu efektu podobnego do jednego z gadżetów systemu Windows Vista.


Przeglądarka internetowa w C#

Autor: Marcin HałaczkiewiczOpublikowano: 2 maja 2007Odsłony: 76 769

W dzisiejszym artykule zajmiemy się prostą internetową przeglądarką. Napiszemy ją wykorzystując kontrolkę WebBrowser, w której to Microsoft obudował element COM wykorzystywany przez Internet Explorera. Wyposażymy ją również w podstawowe funkcje, czyli przyciski Wstecz, Dalej, Odśwież i Stop. W przyszłości pomyślimy również nad dalszym rozbudowaniem naszego programiku.


Przeglądarka zdjęć w C#

Autor: Marcin HałaczkiewiczOpublikowano: 30 kwietnia 2007Odsłony: 87 502

Tym razem napiszemy prostą przeglądarkę plików graficznych. Będzie ona obsługiwać kilka popularnych formatów takich jak jpeg, gif czy bmp. Aby ją stworzyć wykorzystamy kontrolkę PictureBox. Nauczymy się również wykorzystywać kółko myszki, gdyż aplikacja będzie je wykorzystywać do powiększenia.


Snake w C#

Autor: Marcin HałaczkiewiczOpublikowano: 28 kwietnia 2007Odsłony: 71 970

Kolejny artykuł opisujący budowanie artykułów w środowisku Visual Express. Tym razem korzystając z projektu Tetrisa, tworzymy grę - Snake'a.


Tetris w C#

Autor: Marcin HałaczkiewiczOpublikowano: 26 kwietnia 2007Odsłony: 104 734

W tym artykule stworzymy jedną z najstarszych gier komputerowych - Tetrisa. Będziemy mówić o rysowaniu, napiszemy klasę, której właściwości będą dziedziczyć klasy pochodne.


Commander w C#

Autor: Marcin HałaczkiewiczOpublikowano: 24 kwietnia 2007Odsłony: 90 017

Dziś napiszemy program przypominający Windows Commandera, Total Commandera czy rządzącego w czasach DOS-a Norton Commandera. Innymi słowy nasza aplikacja będzie służyć do przeglądania zawartości dysków (płyt), dyskietek. Będzie umożliwiać również podstawowe operacje na plikach i folderach, tzn. kopiowanie, przenoszenie oraz usuwanie.


Komunikator w C#

Autor: Marcin HałaczkiewiczOpublikowano: 27 czerwca 2006Odsłony: 199 623

Dzisiaj pokażemy jak napisać prosty komunikatorek internetowy (coś jak Gadu-Gadu). Będzie on działał zgodnie z zasadą klient - serwer. Do komunikacji pomiędzy jednym a drugim użyjemy protokółu TCP/IP.


Notatnik w C#

Autor: Marcin HałaczkiewiczOpublikowano: 15 czerwca 2006Odsłony: 87 241

Artykuł opisujący proces tworzenia prostego notatnika w środowisku Visual Studio Express. Tym razem opisana jest zasada tworzenia menu.


Wygaszacz ekranu w C#

Autor: Marcin HałaczkiewiczOpublikowano: 8 czerwca 2006Odsłony: 57 535

Dzisiaj zajmiemy się prostym wygaszaczem ekranu. Program będzie się składał z formy bez obramowania i paska u samej góry (tego z przyciskiem do zamknięcia). Zmaksymalizowana forma zajmie cały ekran. Na niej będziemy wyświetlać co jakiś czas zdjęcia umieszczone w katalogu "obrazki", który musi znajdować się w folderze z programem. Po ruszeniu myszką, naciśnięciu klawisza lub przycisku myszki - wygaszacz się wyłączy.


Mini Paint w C#

Autor: Marcin HałaczkiewiczOpublikowano: 1 czerwca 2006Odsłony: 133 660

Kolejny artykuł opisujący budowanie aplikacji w Visual Studio Express. Tym razem pokazujemy jak stworzyć najprostszy program do rysowania.


Budzik w C#

Autor: Marcin HałaczkiewiczOpublikowano: 20 maja 2006Odsłony: 139 875

Zajmiemy się dzisiaj napisaniem prostego budzika. Nauczymy się minimalizować program do traya, wykorzystamy także menu kontekstowe (pojawia się po naciśnięciu prawego przycisku myszy). Do odliczania czasu posłużymy się kontrolką Timer, która 10 razy na sekundę będzie sprawdzać czas systemowy i odpowiednio reagować. Teoretycznie można by wykorzystać sam Timer do odmierzania czasu, jednak element ten robi to dość niedokładnie.


Kalkulator w C#

Autor: Marcin HałaczkiewiczOpublikowano: 10 maja 2006Odsłony: 190 240

W tym artykule zajmiemy się pisaniem prostego kalkulatora w języku C#. Programik będzie wyposażony jedynie w podstawowe opcje, gdyż celem jest pokazanie jak pisać aplikację tego typu, a nie wyposażyć ją we wszelkie matematyczne funkcje.