Zamknij komunikat

Maszyny wirtualne z Windows i Linux. Podstawy wirtualizacji
Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Definiujemy kontakty

Definiujemy kontakty

Autor: Krystian Kuś Opublikowano: 29 marca 2009 Odsłon: 5 638

W życiu codziennym stykamy się z wieloma osobami, czy to w czasie zajęć szkolnych, czy też w pracy. Zdarza się nawet, że z niektórymi z nich zawieramy znajomości. Jednakże, kiedy przychodzi moment, w którym to potrzebujemy się z nimi pilnie skontaktować, okazuje się, że albo nie odbierają telefonu, albo też numer telefonu tejże osoby jest nieaktualny. Co robimy w takiej sytuacji? Zwykle siadamy bezradni głowiąc się, czy nie mamy gdzieś zapisanego adresu tej osoby. A nie musimy, albowiem w usłudze Microsoft Windows Live Hotmail możemy zapisywać wszystkie dane kontaktowe w jednym miejscu, nie martwiąc się już o to, czy zaginą gdzieś wśród masy innych notatek.

Tworzenie i kategoryzowanie kontaktów

Lista kontaktów, bo o niej mowa, nie posiada żadnych limitów w ilości przechowywanych kontaktów, zaś dzięki możliwości edycji danych kontaktowych, takich jak np. adres zamieszkania, czy też numer telefonu, możemy stale dokonywać ich aktualizacji, co spowoduje, że będziemy mieć pewność, iż informacje, jakie posiadamy nie są przestarzałe. Jednakże, aby aktualizować dany kontakt, musimy go najpierw utworzyć. Zobaczmy więc jak tego dokonać:

  • wybieramy łącze Lista kontaktów, znajdujące się na pasku narzędzi z lewej strony ekranu,
  • następnie klikamy przycisk Nowy,
  • po wpisaniu wszystkich potrzebnych informacji, zatwierdzamy operację klikając Zapisz.

Jeśli sądzimy, że alfabetyczna segregacja kontaktów jest niewystarczająca, możemy skorzystać z możliwości tworzenia własnych kategorii, do których to będziemy przydzielać poszczególne kontakty np. praca, szkoła, znajomi, itd. Będziemy mogli zapewnić sobie tym samym porządek na liście kontaktów, szczególnie w sytuacjach kiedy tych pozycji posiadamy naprawdę dużo. Jednakże aby przypisać kontakt do jednej lub więcej kategorii, najpierw musimy je utworzyć. Spójrzmy więc, jak tego dokonać:

  • ponownie wchodzimy w zakładkę Lista kontaktów,
  • zaznaczamy kontakt, któremu chcemy zmienić uprawnienia,
  • klikamy menu Kategorie na pasku akcji, a następnie wybieramy Nowa kategoria,
  • w polu Nazwa wpisujemy nazwę kategorii,
  • możemy od razu przydzielić kontakty do nowej kategorii wypisując je w polu Członkowie,
  • proces tworzenia kategorii zatwierdzamy kliknięciem przycisku Zapisz.

Skoro posiadamy nowe kategorie, sprawdźmy zatem jak pogrupować w nich kontakty. Aby to uczynić zaznaczymy kontakt, który chcemy przenieść, a następnie klikamy menu Kategorie, po czym wybieramy i klikamy kategorię, do której pragniemy przenieść dany kontakt.

Zarządzanie kontaktami

Jeśli już wiemy, jak tworzyć i kategoryzować nowe kontakty, przejdźmy do kolejnego etapu, a mianowicie do zarządzania nimi. Kontaktami możemy zarządzać na różne sposoby, począwszy od dodawania ich do ulubionych, a skończywszy na ich importowaniu, oraz scalaniu. Zacznijmy więc od importowania kontaktów z innych programów. Aby to uczynić:

  • odszukujemy, a następnie wybieramy opcję Osoby, znajdującą się u góry ekranu,
  • klikamy łącze Zarządzaj, a następnie wybieramy Importuj,
  • zaznaczamy program bądź usługę poczty e-mail, z której chcemy zaimportować kontakty,
  • klikamy przycisk Przeglądaj,
  • następnie spośród zasobów komputera odszukujemy wyeksportowany plik z kontaktami, zaznaczamy go, a następnie klikamy przycisk Otwórz,
  • operację zatwierdzamy kliknięciem Importuj kontakty.

Mamy już zaimportowane kontakty, jednakże może zdarzyć się sytuacja, że niektóre z nich powielają się. Dzieje się tak w momencie, gdy kontakt, który zaimportowaliśmy znajdował się już wcześniej na liście. Jak się okazuje wcale nie musimy się tym martwić, albowiem w Windows Live Hotmail znajdziemy bardzo przydatną funkcję jaką jest scalanie kontaktów, co pozwoli w łatwy i szybki sposób połączyć zduplikowane pozycje, tak aby wszystkie informacje dotyczące tej samej osoby znalazły się w jednym kontakcie. Spójrzmy zatem jak to zrobić:

  • klikamy łącze Osoby znajdujące się u góry ekranu,
  • zaznaczamy pola wyboru obok wpisów dotyczących tej samej osoby,
  • rozwijamy menu Zarządzaj na pasku akcji, a następnie wybieramy polecenie Scal,
  • po uprzednim sprawdzeniu poprawności danych w kontakcie, potwierdzamy operację kliknięciem przycisku Zapisz.

Jak więc możemy zauważyć, funkcja tworzenia i zarządzania kontaktami w Windows Live Hotmail może okazać się bardzo przydatna i to zarówno w domu, jak i w pracy. Ponieważ nie tylko już nie zgubimy danych kontaktowych znajomych, ale również będziemy je mogli w łatwy i szybki sposób odnaleźć. I to bez potrzeby noszenia przy sobie ciężkich i mało wygodnych organizerów. A jedyne czego będziemy potrzebowali to dostęp do Internetu.

Zobacz również

Komentarze

a czy mozemy zamiescic zdjecie osoby z kontaktu w miejscu domyslnej ikonki?

Pytacz, 19 kwietnia 2009, 13:00

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.

Autor:

Komentarz:

Dodaj komentarz