Komentarze do Windows 7 32-bit czy 64-bit?
Emil
22 października 2009,
21:18
na ile ta skala jest, na 10?
Mołek
23 października 2009,
15:33
Wnioskuje że skala jest pięciostopniowa ze względu na 5 gwiazdek.
Sapphire
23 października 2009,
22:08
Czy ten artykuł odpowiada na pytanie zadane w tytule? Poza stwierdzeniem braku ograniczenia pamięci 4 GB, ani trochę.
pytający
24 października 2009,
18:38
Czy INTEL CORE 2 DUO E6550 jest 64bitowy?
Bronco
24 października 2009,
19:23
"Czy INTEL CORE 2 DUO E6550 jest 64bitowy? "
Tak, z całą pewnością jest.
Piotr G
25 października 2009,
11:20
Artykuł nie odpowiada na pytanie.
Ocena za arykuł 1
Robert
25 października 2009,
11:52
...bardzo interesujące! Kupię notebooka z procesorem 64-bit i windows7 w wersji 64-bit i... nie podłączę skanera i drukarki bo nie pisze się sterowników do tej wersji - genialne rozwiązanie!
M.
25 października 2009,
12:21
Kiedy ok. 4 lata temu instalowałam 64-bitowy XP na P4 Intela faktycznie był problem ze sterownikami. Dzisiaj nie sterowniki są problemem, a brak wsparcia programistów dla aplikacji jeśli chodzi o 64-bit. Najprościej wpisać w google model drukarki/skanera i sprawdzić dostępność sterowników. Nie powinno być z tym problemów.
Pozdrawiam...
robert
25 października 2009,
13:13
systemy 32 bitowe zawieszajom się czesciej i som mniej odporne na wirusy
robert
25 października 2009,
13:19
64 bity 8 giaramu zwysz jamam 12 gb ramu
Gari
25 października 2009,
13:44
@robert
Ty to masz raczej problemy z obsługą słownika. I proszę cię... Bez wyjeżdżania z dysleksjami i innymi dysmózgowiami....
M.
25 października 2009,
15:22
Gari - nie czepiaj się kolegi, on własne ułomności rekompensuje sobie ilością RAM w kompie :)
Wracając do tego jaki system wybrać : 32 czy 64-bit, moim zdaniem jeśli nie siedzi się na technologicznym złomie (wszystkie procesory Intela powyżej P4, a u konkurencji Athlony 64 i powyżej wspierają 64-bit), oraz nie ma się konieczności korzystania z jakiejś archeologicznej aplikacji - kupowanie w dzisiejszych czasach systemu 32-bit jest krokiem do tyłu.
Ze sterownikami do sprzętu nie ma problemu (pod warunkiem, że sprzęt nie pochodzi od babci ze strychu), część aplikacji jest już pod 64-bit, a większość 32-bitowych chodzi bezproblemowo. Podobnie jest z grami ale w tej dziedzinie wsparcie jest jeszcze bardziej znikome.
Moim zdaniem jeśli rynek (czyli my) nie wymusi na programistach pracy odnośnie wsparcia dla 64-bit, będą kolokwialnie mówiąc "zlewać" temat dalej.
Dlatego osobiście proponuję pozbyć się strachu przed systemami 64-bitowymi. To wielki krok do przodu !!
Pozdrawiam...
Cintulek
25 października 2009,
21:29
A mozna by to tak po angielsku jak co po kolei ;">
Marcin
26 października 2009,
18:14
"Skala do pięciu"- u mnie jest 5,9
bhsodng
27 października 2009,
16:18
skala jest do 1 do 7.9 jest to wyraźnie napisane.
Dragoon44
28 października 2009,
21:47
Dla tych co nie wiedzą: Już jest w Planach nowy system Windows, który już nie będzie podzielony na 32 bit i 64bit. Więc co do systemu 64 bit to niewypał. Jak wiadomo! Windows 7 to miał być ostatni system Microsoftu. Teraz pracują "niby" nad ostatnią wersją systemu który ma być dopracowany na maxa - tutaj porównam procesory 3 rdzeniowe które też są niewypałem, więc teraz rozumiecie że wszystko zaczyna się od testowania czy coś tam wypali. Jeśli chdzi o wirusy i programy to będzie naprawdę ostra zmiana. A tak na marginesie, wziąłem ten news z bardzo popularnego portalu co napisali że jakiś tam pracownik MS miał blog i napisał oficjalna informację. (wziąte od int...pl dział Nowe Technologie)- nie będe pisał linka do portalu bo to może urazić moderatorów centrumxp.pl więc napisałem początek nazwy portalu.
Darth
29 października 2009,
19:05
http://pl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows_8
http://pl.wikipedia.org/wiki/Midori_(system_operacyjny)
Linki są z wiki więc mm nadziej że moderatorzy się nie obrażą :P
To prawda będą nowe systemy Windows ale to nie skońcy się na jednym systemie :P, a wracając do x64 to naprawdę warto bo oprócz braku ograniczenia na pamięć można odczuć przyrost prędkości, np. Vista świetnie sobie radzi z emulacją x86 gorzej jest np. z 16-bitowymi programami, ostatni wźiąła mnie chętka na klasyka (Commandos 1) i pojawił się problem naszczęście brat ma XP i luz :P no i jeszcze można ewentualnie program skopiować(juz zainstalowany) i uruchomic w trybie zgodności choć niezawsze działa :P Jak już ktoś tu wyżej wspomniał instalacja 32 bitowych to krok w stecz, aaa... np, W7 oferuje tworzenie wirtualnych maszyn, instalujesz W98 i chula, bo tak analogiczie jeżeli potrzebujesz stary program to jest on pod stary sprzet , wirtualny system nie powinnien zakłucic pracy programu , mały ukłon w strone W7, pracowałem na W7 x64 i pozytywnie , obecnie Vista x64 bo 7 to była beta wersja :P
Pozdrawiam
M.
30 października 2009,
19:28
Nie zgodzę się, że system 64-bit to niewypał. Porównanie szybkości pracy na systemie x64 i x32 przy tym samym konfigu kompa nie wymaga zbytniej spostrzegawczości. Niewypał to brak aplikacji i gier 64-bit, bo to jest warunkiem maksymalnego wykorzystania systemu 64-bit. Ogólnie rzecz biorąc w ogóle Vista i 7 to niewypały. Większość "fajerwerków" i rozwiązań bezpieczeństwa, którymi Microsoft kusi klienta za sporą kasę - Linux i Mac OS miały już lata temu. Jeśli na kimś robi wrażenie np. Aero i te wszystkie bajery, to proponuję zobaczyć sobie Compiz Linuxa. I proszę mi nie pisać, że W 7 oferuje tworzenie wirtualnych maszyn, bo to sobie można zrobić na każdym systemie. Fakt, że przy dzisiejszych konfigach kompów (na których instaluje się W 7) jest to prostsze, bo wirtualna maszyna zawsze zjada sporo zasobów komputara. Właśnie w taki sposób na XP (na VMware) stanęła u mnie pierwsza Vista (RC) kilka lat temu. Fakt - trochę ciężko było rozgospodarować na 2 systemy 512 MB RAM :)
Wracając do Windows 7 - jeśli już kupić, to tylko 64-bit. Jeśli procesor na to nie pozwala, to moim zdaniem nie warto sobie w ogóle ani Vistą, ani 7 zawracać głowy.
Pozdrawiam...
Shenandoath
2 listopada 2009,
18:43
o to chodzi
captain_jack
3 listopada 2009,
9:01
Na szczęście mam windowsa 7 box więc mam dwie płytki. Na samym początku zainstalowałem wersję 64bit i z niej ostatecznie zrezygnowałem, komputer nie zachowywał się stabilnie choć miałem wszystkie sterowniki pobrane z witryny WU Microsoftu. W prawdzie teraz nie mogę wykorzystać 5 GB ramu które mam, ale nie ma to dla mnie znaczenia. Liczy się stabilność i możliwość korzystania z wszystkich aplikacji bez problemu. W wersji 64bit różnie z tym bywało. Myślę że za rok może dwa, poprawi się wsparcie dla wersji 64 bit i wtedy spokojnie można go instalować. Dziś mogę stwierdzić że to jeszcze nie ten czas

. Wersja 32 bit zachowuje się idealnie nie mam z nią żadnych problemów a przecież oto chodzi. Zaznaczam że mój komputer to nie zabytek, tylko w miarę nowoczene urządzenie, nie ma nawet roku. Z racji tego że mam dwie płytki kiedyś w przysłości mogę zainstalować wersję 64 bit i dlatego uważam że wersja box windowsa 7 jest optymalnym wyborem na ten czas. Pozdrawiam
M.
4 listopada 2009,
22:49
captain_jack - jeśli masz możliwość bezproblemowego korzystania z wszystkich aplikacji (jak napisałeś), czy na Win 7 32-bit, czy na jakimkolwiek innym systemie operacyjnym - tylko pogratulować :)
Moim zdaniem zbyt szybko poddałeś się z W 7 64-bit, ale to Twoje prawo.
Jeśli chodzi o stabilność, to od czerwca pracuję na W 7 64-bit RC i w porównaniu do Visty - duża poprawa. Komputer pracuje jako stacja robocza 24/7 i nie zanotowalam w temacie stabilności żadnych problemów (chociaż to RC).
Co do optymalnego wyboru - dla mnie optymalny wybór to stosunek realnej wartości produktu jaką dla mnie przedstawia, do ceny.
I tutaj cena wersji BOX u mnie kompletnie dyskwalifikuje Win 7 z kategorii optymalnego wyboru :)
Szczerze mówiąc na chwilę obecną szkoda by mi było kasy nawet na OEM. Niestety ostatnio weszłam w posiadanie (niechcący) Visty Home Premium 64-bit w sprzedaży wiązanej z laptopem, więc nie pozostaje mi nic innego jak zrobić upgrade do 7. Jeśli chodzi o laptopy, to niestety każdy dołączony system potrzebuje kilkudniowej inwestycji czasowej nad dopracowaniem (głównie wyłączeniem zbędnych śmieci) i dopiero po tej operacji os zaczyna mieć normalny apetyt na zasoby komputera. Jak tylko znajdę czas, żeby się tym zająć - zapewne napiszę o stabilności i ew. problemach.
Pozdrawiam...
captain_jack
6 listopada 2009,
10:14
Masz rację cenę wersjo box jest nie do przyjęcia, mi udało się ją kupić w przedsprzedaży za którą zapłaciłem 499zł więc zoszczędziłem prawie 300zł. Gdyby przysło mi dziś kupić wersję box też bym z niej zrezygnował, za droga, z tym się zgodzę. Pozdrawiam.
ezio12345
6 listopada 2009,
15:51
Czy intel core 2 duo e6420 jest 64 bitowy?
matrix0123456789
6 listopada 2009,
16:03
@Robert Jeśli nie ma sterowników 64bit dla Windows 7, to prawdopodobnie nie ma też 32bit dla Windows 7
W sprawie sprzętu ja mam 64bit, i nie działa mi jedynie karta telewizyjna w sensie trochę działa, ale pod koniec używania xp też nie chodziła za dobrze
Jeśli chodzi o soft, to aplikacje w .Net dostosowują swoją "bitowość" do systemu, a x86 korzystają z WoW64.
M.
8 listopada 2009,
20:31
ezio12345 - każdy 2-rdzeniowy procesor Intela ma architekturę Intel 64 (EM64T), ktora świadczy o tym, że jest 64-bitowy. Dla swojego spokoju zassaj sobie aplikację CPU-Z i przekonaj się sam :) Pozdrawiam...
kasia
19 listopada 2009,
7:10
a ja wnioskuje,zebyscie czytali co jest na stronie napisane. skala jest do 7,9
seba
9 grudnia 2009,
23:31
niedziała mi niemoge zailować
e6750
11 stycznia 2010,
9:02
czy intel e6750 obsluguje 64bit ?
mandel
12 stycznia 2010,
11:10
czy dobrze zrobię montując na systemie 64-bit Windowsa 7 - 32-bit?
skazany na viste;/
31 stycznia 2010,
19:37
problem z sterownikami maja przede wszystkim wlasciciele laptopow, nie wspomne o typowo firomowych programach obslugujacych np. przyciski funkcyjne czy inne nietypowe funkcje laptopa, a do tego jak sie jeszcze doda zabawne pomysly co niektorych firm(SONY), zeby instalować sterowniki modyfikowane przez firme (grafika, dzwiek, chipset, nawet k.. czytniki kart) to menadzer urzadzen w polowie jest zolty od nieznanych urzadzen....
wb50
11 lutego 2010,
19:59
mam win 7 64bit, na procesorze 7i i jest to bomba, jest wspaniały ale!!!
nie chodzi drukarka, skaner,
po za tem jest rewelacyjny i bardzo szybki
Warto to mieć
Uriel75
27 lutego 2010,
9:16
No to jeszcze moje trzy grosze :) Co do systemów w wersji x86 i x64 powiem tak, że testowałem obydwie wersje. Bajki o sterownikach są rzeczywiście bajkami. Nawet stary, płaski skaner znalazł się przez WU, także wiekowa karta AVerMedia z bodajże 1998 roku :). Funkcjonalność obydwóch wersji jest taka sama, jednakże używam wersji x86. Dlaczego? Nie śmiejcie się, ale nie lubię bałaganu na dysku. A dwa foldery "Program Files" to za duży kocioł... Pozdrawiam :)
noname
15 marca 2010,
18:15
max ilość punktów to 7,9.
Dodaj swój komentarz