Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry

Skype dla firm

Skype dla firm

Jak współdzielić pulpit i program?

Autor: Amadeusz LabudaOpublikowano: 12 października 2017Odsłony: 1 347

Jak wiadomo, głównym zadaniem Skype, niezależnie od jego wersji, jest umożliwienie rozmów za pośrednictwem Internetu. Nie są to jednak wszystkie jego możliwości, bowiem przy jego wykorzystaniu możemy również strumieniować to, co wyświetla się na naszym pulpicie. Mało tego, możemy dodatkowo wybrać dokładne elementy, które odbiorca będzie w stanie zobaczyć. Jest to przydatne zwłaszcza podczas szkoleń oraz omawiania projektów, gdyż dzięki temu żadne poufne dane nie wypłyną do odbiorców, którzy nie powinni mieć do nich dostępu. Co istotne, funkcje te są na stałe wtopione w samą aplikację, wskutek czego nie zachodzi potrzeba przeprowadzania jakichkolwiek dodatkowych instalacji.


Konfiguracja Skype dla firm

Autor: Amadeusz LabudaOpublikowano: 7 października 2017Odsłony: 2 099

Zanim przystąpimy do korzystania z komunikatora Skype dla firm, warto poświęcić chwilę na dokładniejsze skonfigurowanie i spersonalizowanie jego działania. Dostępnych opcji jest naprawdę sporo, zaś większość z nich posegregowana została w intuicyjne zakładki znajdujące się w samym programie.


Jak zaplanować spotkanie online w Skype dla firm

Autor: Amadeusz LabudaOpublikowano: 21 września 2017Odsłony: 293

Jedną z najważniejszych możliwości oferowanych przez Skype dla firm jest tworzenie spotkań online i uczestnictwo w nich. Funkcjonują one w zasadzie tak samo jak wideokonferencje, z jedną różnicą. Otóż możemy zaplanować je wcześniej, dzięki czemu wszyscy ich członkowie poinformowani zostaną zawczasu. Ponadto chwilę przed spotkaniem tego typu wyświetlane jest stosowne przypomnienie. Największą zaletą takiego rozwiązania jest możliwość organizowania spotkania współpracowników bez potrzeby fizycznego znajdowania się w jednym miejscu, co z kolei umożliwia uczestnictwo nawet osobom przebywającym w delegacji czy też w domu.


Zmiana statusu i lokalizacji w Skype dla firm

Autor: Amadeusz LabudaOpublikowano: 20 września 2017Odsłony: 280

Podczas pracy w grupie niezmiernie ważny jest odpowiedni kontakt ze współpracownikami. Zdarzają się jednak sytuacje, podczas których nie możemy odebrać nadchodzącego połączenia, na przykład w trakcie wizyty u klienta czy też konferencji. Z pomocą przychodzi wtedy możliwość zmiany statusu, naszego opisu, a nawet lokalizacji. Dzięki ergonomicznemu rozłożeniu opcji i grafik w komunikatorze informacje te są bardzo czytelne.


Dodawanie nowego kontaktu do listy w Skype dla firm

Autor: Amadeusz LabudaOpublikowano: 19 września 2017Odsłony: 290

Jedną z kluczowych opcji oferowanych przez Skype dla firm jest możliwość utworzenia listy kontaktów. To właśnie ona w znacznej mierze sprawia, że komunikacja w zespole odbywa się tak szybko. Co istotne, możemy do naszych kontaktów dodać również osoby korzystające z podstawowej wersji Skype, dzięki czemu w prosty sposób będziemy utrzymywać kontakt również ze swoimi regularnymi klientami. Wbrew pozorom odnalezienie konkretnej osoby w katalogu Skype nie powinno nastręczać większych trudności. Jedyny ewentualny problem, jaki możemy napotkać, to powtarzające się nazwy użytkowników.


Jak poprowadzić prezentację PowerPoint?

Autor: Amadeusz LabudaOpublikowano: 30 czerwca 2017Odsłony: 1 197

Istotną funkcją, która dostępna jest w Skype dla firm, jest prowadzenie prezentacji programu PowerPoint. Okazuje się ona przydatna zwłaszcza wtedy, gdy nie wszyscy zaangażowani mogą stawić się na miejscu spotkania. Co istotne, użytkownicy nanosić mogą podczas tego typu konferencji własne modyfikacje (widoczne dla wszystkich) na przedstawione slajdy, dzięki czemu przed użytkownikami otwierają się nowe możliwości interakcji.


Jak nawiązać połączenie głosowe przy użyciu Skype dla firm?

Autor: Amadeusz LabudaOpublikowano: 29 czerwca 2017Odsłony: 1 112

Jedną z głównych możliwości Skype, której to zresztą zawdzięcza on swoją niesamowitą popularność, jest możliwość przeprowadzenia bezpłatnych rozmów głosowych z innymi użytkownikami. Sama obsługa tej funkcji jest bardzo intuicyjna, zaś jedyne, czego potrzebujemy, aby w pełni wykorzystać jej potencjał, to w zasadzie mikrofon, słuchawki/głośniki oraz połączenie z Internetem (i opcjonalnie kamera internetowa). Przydaje się to przykładowo w momencie, gdy zachodzi potrzeba omówienia któregoś z projektów z pracownikami różnych działów bądź też znajdującymi się w znacznej odległości. Ponadto warto wziąć pod uwagę jeden czynnik - w firmach często wykorzystywane są laptopy, które zwykle posiadają wbudowany mikrofon (coraz częściej także kamerę), co prowadzi do zmniejszenia kosztów niezbędnych do pełnego korzystania ze Skype dla firm.


Jak nawiązać połączenie wideo w Skype dla firm?

Autor: Amadeusz LabudaOpublikowano: 28 czerwca 2017Odsłony: 1 347

Kolejną z najistotniejszych funkcji oferowanych przez Skype dla firm jest możliwość prowadzenia rozmów z obsługą wideo, co pozwala na odbycie naprawdę profesjonalnej wideokonferencji, również z udziałem kilku osób. Docenić powinny to zwłaszcza firmy, którym zdarza się prowadzić wewnętrzne narady bądź też negocjacje z klientem/podwykonawcą. Niezbędnym, aby wykonać tego typu połączenie, jest posiadanie przez przynajmniej jedną ze stron (rozmówców) kamery internetowej (oczywiście może być ona wbudowana w sprzęt, którym dysponujemy).


Jak poprowadzić spotkanie online?

Autor: Arkadiusz PartykaOpublikowano: 29 czerwca 2015Odsłony: 909

Aplikacja Skype dla firm służy między innymi do przeprowadzania internetowych konferencji, zwanych spotkaniem online. Innymi słowy, jest to połączenie głosowe, wideo lub tekstowe prowadzone w komunikatorze równocześnie z kilkoma osobami. Gdy spotkanie online się rozpocznie, a my, jako prezenterzy, mamy możliwość kontrolowania jego przebiegu.


Jak rozpocząć rozmowę tekstową?

Autor: Arkadiusz PartykaOpublikowano: 23 czerwca 2015Odsłony: 914

Podstawową funkcją każdego komunikatora jest tekstowa korespondencja, zwana także wiadomościami błyskawicznymi. Prowadzenie rozmowy tekstowej przypomina wysyłanie wiadomości SMS za pomocą telefonu, czy też wysyłanie i odbieranie wiadomości e-mail. W programie Skype dla firm prowadzenie rozmowy tekstowej jest bardzo intuicyjne.


Testujemy aplikację Skype dla firm

Autor: Arkadiusz PartykaOpublikowano: 1 czerwca 2015Odsłony: 1 560

Historia biznesowego komunikatora wykorzystywanego do komunikacji zarówno wewnątrz firmy, jak i z zewnętrznymi użytkownikami nie jest długo. Jeszcze w 2009 roku pierwowzorem firmowego komunikatora była aplikacja Office Communicator 2007, która nie cieszyła się większym zainteresowaniem wśród firm. Brak przejrzystych zasad korzystania z biznesowych produktów, ceny oraz utrudnione wdrożenia, a także brak szczególnych zalet nie zachęcała przedsiębiorstw do wdrażania takich rozwiązań. Wszystko zmienić się miał wraz z nadejściem internetowych usług Office 365 wraz z aplikacją po rebrandingu pod nazwą Microsoft Lync. 25 stycznia 2011 roku Microsoft udostępnił publicznie aplikację Lync 2010, która powoli wypełniała lukę w tym sektorze rynku.