CentrumXP.pl » Witamy
CentrumXP.pl
 
Szukaj
Subskrypcja
Powiadomienie e-mailem o nowościach na CentrumXP.pl:
E-mail: Zapisz
Czy zamierzasz pobrać Internet Explorer 9?


CentrumXP.pl » Aktualności » Xbox » Dodaj do ulubionych Dodaj do ulubionych   Dodaj do ulubionych Wersja do wydruku

Microsoft o zbiorowym pozwie zbanowanych

Autor: Adam Stępień    Opublikowano: 23 listopada 2009    Odsłon: 2618    »Skomentuj...
Zobacz również:

Xbox 360 konsolą roku 2011

Xbox 720 bliżej niż by się wydawało!

Microsoft prezentuje kolejne akcesoria dla Xboksa 360

Wirtualne spotkania już od lipca

Pachter: Kinect zdecydowanie wygrywa z Move'em

Steve Ballmer: Xbox 360 to nie jest konsola do gier

Steve Ballmer potwierdził plany oficjalnego wsparcia Kinecta na PC-tach!

Microsoft: Rok 2011 będzie rokiem Kinecta

Microsoft mówi stanowcze NIE grom erotycznym na Kinecta

25 dni... i 2,5 miliona sprzedanych sztuk Kinecta

Przedstawiciele Microsoftu zabrali głos w sprawie szykowanego pozwu o odszkodowania za opłaty abonamentowe Xbox Live utracone w wyniku zbanowania konsol Xbox 360. Tym samym firma oficjalnie odnosi się do zarzutów o manipulowanie terminami akcji antypirackich, aby zarobić jak najwięcej na złotych abonamentach Xbox Live.

Przedstawiciel firmy tak skwitował szykowany przez kancelarię prawną Abington IP pozew: Piractwo jest nielegalne i modyfikowanie konsoli Xbox 360 jest naruszeniem warunków użytkowania Xbox Live. Microsoft ma pełne prawo blokować takim osobom dostęp do usługi Xbox Live.

Jesteśmy bardzo ciekawi dalszego rozwoju sprawy, a przede wszystkim tego, czy piraci okażą się na tyle bezczelni, że przyłączą się do zbiorowego pozwu. Nie wiadomo jednak, czy nie zostaliby przy okazji zmuszeni do ujawnienia swych danych osobowych, co mogłoby narazić ich na kontrole legalności oprogramowania, a tych zapewne woleliby uniknąć.

Warto przypomnieć, że po ostatniej operacji blokowania konsol w serwisach aukcyjnych zaroiło się od przerobionych urządzeń w śmiesznie niskich cenach. I choć Microsoft oficjalnie zaprzecza, to niektóre źródła mówią nawet o milionie zablokowanych konsol na całym świecie.



Tagi:  

A teraz:    Dodaj do ulubionych Dodaj do ulubionych    Wydrukuj Wydrukuj    Wyślij link znajomemu Wyślij link znajomemu    Skomentuj Skomentuj
Share  

Komentarze do Microsoft o zbiorowym pozwie zbanowanych

Dodaj komentarz»

Agntx 24 listopada 2009, 15:26

Co za porąbani ludzie... Piracili na potęgę i jeszcze się od tego odwołują xD Śmieszne czasy nam nastały. A teraz jeszcze niech M$ zrobi porządek z pirackimi Windowsami - wreszcie będzie koniec idiotyzmów, że ja za system zapłaciłem a mam z tego tytułu dokładnie takie same bonusy, jak miliony piratów w Polsce.

@agentx 24 listopada 2009, 15:48

Czyli żadne??? jak tak to przepłaciłeś :P

legal 24 listopada 2009, 17:44

Agntx czy jak zmienisz lusterko w swoim samochodzie , to ten producent ma prawo zablowować Ci silnik ??? Każdy kto sobie KUPIŁ produkt ma prawo przerabiać SWOJĄ własną rzecz wedle własnego uznania. Obecni producenci posuneli do absurdu interpretację własności intelektualnej. Pożyczenie koledze książki nie jest przestępstwem, ale softu/muzyki/filmu to już to do więzienia należy takiego wsadzić. Prawa konsumenta należą się każdemu kto zapłacił za towar ( czy to jest gwóźdź czy to piosenka ) i ma prawo z tym robić co mu do głowy przyjdzie - nie dawajmy się ogłupiać prawami autorskimi, bo kto z NASA płaci Kopernikowi za loty w kosmos :P

Zadowolony Zablokowany 24 listopada 2009, 21:12

Mi tam ostatnio zablokowali klocka, przyznam ze troche sie smucilem przez 2 czy 3 dni ale tylko dlatego ze bede musial obnizyc cene jesli kiedys bede chcial go sprzedac. Granie online i tak jest tak beznadziejne ze w niczym mi ta blokada nie przeszkadza, teraz przynajmniej spokojnie moge sie pozbyc tego ich adaptera wi-fi za ktory z reszta tez tak zdzieraja jak by byl conajmniej pozlacany.

monwis:) 24 listopada 2009, 22:02

MS ma prawo zablokować o ile jest taki zapis w umowie licencyjnej. A ja osobiście uwążam że powinien jeszcze wytoczyć sprawy za piractwo dla tych zbanowanych. Spokojnie mamy około miliona złoziei. Co w przeliczaniu na wygrane procesy sondowe hmmm -  spora kasa. Więc ta blokada konsoli to i tak nie jest żadna kara  więc o co tyle krzyku. Z tego co słyszałem to blokowane są konsole a nie konta GOLD. A firmy trzecie (producenci i wydawcy) powinni domagać się by pozywać takich złodzieji oprogramowania (gier)! Pozdrawiam tych co świadomie wiedzieli co robią i nie powinni mieć żalu do MS.

rob 24 listopada 2009, 22:41

legal - oczywiście jak chcesz pożyczyć grę, film, muzykę koledze lub od kolegi to nie potrzebna Ci do tego celu modyfikacja konsoli. A jak robisz kopię gry dla kolegi lub dla siebie od kolegi to już jest piractwo. A tylko do tego celu potrzebna ta modyfikacja napędu XBOX360 i taka kopia oprogramowania nie jest twoją własnością bo jej legalnie nie kupiłeś tylko ukradłeś. Ale jak nie widzisz różnicy i masz żal za blokowanie takiej "chorej" konsoli w usłudze XBL??? Rodzice cię skrzywdzili skoro nie potrafisz tego pojąć.  

legal 25 listopada 2009, 8:55

rob - moi rodzice nie mają nic wspólnego z tym, że jakakolwiek ingerencja bez zgody właściela dowolnego produktu przez producenta jest naruszeniem świętego prawa własności i o tym tu piszę. W momencie zakupu czegokolwiek jesteś tego właścicielem, o czym starają zapominać wszelacy producenci i wmawiać nam poprzez umowy licencyjne, że jest inaczej. Gdyby te produkty były sprzedawane w formie dzierżawy za syboliczną złotówkę, to rozumiem prawo do takiego działania, bo producent dalej jest właścicielem produktu, ale skoro kupiony przedmiot zastał nabyty za rynkową cenę, prawo własności przechodzi na kupującego i tak było do końca XX wieku. Obecnie są coraz większe zakusy by było inaczej i rozszeża się to na coraz większą ilość towarów. Z tego co piszą nie jest blokowana tylko usługa po stronie usługodawcy, ale modyfikowana jest zawartość dysku po stronie klienta.

Toser 25 listopada 2009, 12:52

logal: Usługa xbox live akurat jest własnością MS i skoro naruszyłeś umowę korzystania z niej to całkiem słusznie Cie zablokowali. Sama konsola z tego co się orientuję działa nadal ... Możesz się nadal cieszyć z faktu jej posiadania i wykorzystywać zgodnie ze swoją wolą.

legal 25 listopada 2009, 14:57

W gwoli ściśłości - nie jestem posiadaczem wymienionej konsoli i jak również nie popieram piractwa. Mój wkład w tej dyskusji ma na celu pokazania, że takie działania ze strony producenta są takim samym piractwem, do jakiego dopuściły się osoby które zostały przez nich zbanowane i zgodnie z prawem powinny być ścigane obie strony konfliktu. Przerażające jest to, że każdy legalny użytkownik ww. producenta ma umowie licencyjnej prawo do ...... zapłacenia rachunku za produkty na które nie posiadają żadnej gwarancji i wsparcia, co przy produktach w innych dziedzinach życia było by do niepomyślenia i ścigane było by przez prawo i rzeczników praw konsumenta. Sądząc po wcześniejszych wypowiedziach wszyscy na to się godzą i jeszcze okazują oburzenie, że piraci ośmielili się pozwać do sądu innego pirata 

xan 26 listopada 2009, 12:43

Wszystko git tylko nalezy pamietac,ze bana dostaly tez osoby, ktore graly na oryginalnych gierach itd. a to juz fajne nie jest. Przez takie dzialania microsoft napedza klientow sony. Poza tym jeszcze kwestia windowsa-nie ejstem pewien czy microsoft wypowie wojne nielegalnym kopia windy. Jesli korzystanie z tego softu stanie sie uciazliwe badz z jakichs powodow niemozliwe( piraty ) ludzie przesiada sie np. na linukxa. Taka opcja istnieje.

HEMik 26 listopada 2009, 15:09

W końcu ktoś ukruci piractwo. Chociaż w takim stopniu. Osoby oskarżające za to MS, piszące że mają prawa itp. są po prostu niepełnosprawni intelektualnie, bo jak mi wyjaśnicie to, że krytykują MS za to że zablokował piratów, a z drugiej strony oni łamią prawo bez żadnych ogródek kupując lub ściągając pirackie gry!!! Koncerny produkujące gry też mają prawa!!! Przecież to żadnego sensu nie ma

@legal 28 listopada 2009, 8:48

Przykład z samochodem bardzo trafny, tylko że nie pomyślałeś o istotności modyfikacji. Jeżeli wymienisz lusterko to spełniasz wtmogi formalne dopuszczenia pojazdu do ruchu ... ale jeżeli np. zamontujesz hak to musisz przejść ponownie badanie techniczne i uzyskać wpis w dowodzie rej. To samo z XBOX, MS nie ściga nikogo za to że użytkownik umieścił konsole na stole, parapece... w szufladzie, za to że zrobił sobie na XBOX graffiti... ścigane są modyfikacje które umożliwiają uruchomienie pirackich wersji gier. Fakt że MS tylko blokuje konsole, że nie ciągnie tych nieuczciwych użytkowników po sądach to też jest w jakimś sensie polubowne załatwienie sprawy. Jakbym produkował konsole to możesz być pewny że ścigałbym z całą surowością piratów. Zauważcie że teraz byle gnojek musi mieć komórke z aparatem, mp3 i cuda na kiju ... przegadać 50-100-i więcej miesięcznie ... ale 200-300zł za gre to nie zapłaci. Jak za drogo to niech gra na PC-tach...

RYCHU 28 listopada 2009, 11:31

ROB...................jak czytam twoje wypociny to dochodze do wniosku ze jeżeli o skrzywdzeniu mowa to Ty jestes wlasnie przez swoich rodziców skrzywdzony, pirat pirata prowadzi na smyczy do sądu............o czym tu mówić pisać opowiadać........bzdet

rob 28 listopada 2009, 16:31

Rychu do kogo msz żal i jaki problem cię gryzie? Wypowiedz się jaśniej a nie kropeczki walisz. Sprawa jest prosta i jasna. Blokowanie konsol to też ochrona innych w usłudze XBL przed nieuczciwymi graczami, złodziejami itd. Poszukaj na YouTube jakie zagrywki np: w Gears of War 2 można było wykonać na zmodyfikowanym kodzie gry. Nieśmiertelność, Szybkość czy punkty XP naliczane w 1000000... I to tylko na zmodyfikowanych kopiach oprogramowania nie oryginalnych grach. A kto wie czy problem nie jest większy niż kopie gier? Dane osób XBL?... kto wie?

luke 17 grudnia 2009, 19:14

MS też nie jest święty, również nie przestrzega prawa, każda osoba ma prawo zrobić kopie zakupionej gry, MS uniemożliwiająć to łamie prawo!!!

Pirat 6 stycznia 2010, 23:54

Piractwo to sprzedawanie sprzętu, którego wyprodukowanie kosztuje 20 a w sklepie płacisz 400. Kiedyś tacy producenci byli ścigani i płacili tak zwany domiar. A teraz nazywa się to dobrze prosperującą firmą. Takie konsole powinni dawać za darmo. A nie najmować psychologów, aby stworzyć taką reklamą, że dzieciak nie chce wyjść ze sklepu, bo musi to i tamto kupić, a później, aby to wykorzystać musi płacić haracz, bo nie możesz używać kopi bezpieczeństwa, aby nie utracić oryginału. A zdarzyć się może wszystko, spadnie konsola w trakcie jak płyta jest na największych obrotach i co znowu do sklepu. Pytam się gdzie jest urząd ochrony konsumenta. Toć w tych licencjach jest tylko i wyłącznie zadbany interes producenta a nabywca nie ma tam żadnych praw. Dlatego ja osobiście popieram tak zwanych piratów. Bo jeśli by nie było piratów to w tedy byście zobaczyli, jakie ceny byłyby w sklepach. Prawie 90% ludzi, co wypisują brednie popierające Microsoft odnośnie piractwa to sklepikarze. Kiedyś kupiłem sobie napęd CD i okazało się, że nie czyta nagranych płyt jak wróciłem do sklepu to sklepikarz powiedział, że on nie sprzedaje sprzętu do odtwarzania pirackich płyt. Możecie sobie wyobrazić, co się zaczęło dziać w tym sklepie. Facet o mało nie wyleciał przez własną wystawę na ulice. Ale to było prawie dwadzieścia lat temu.


Dodaj swój komentarz

»Zasady udzielania komentarzy

Autor:  
Komentarz:
Dodaj komentarz
© 2012 Onex Group
Onex Group O Onex Group  |  O CentrumXP.pl  |  Kontakt  |  Reklama
Nasze serwisy: CentrumXP.plXboxSpot.pl  |  Jama Mastaha