Komentarze
To jest po prostu śmieszne. Który to ja już raz czytam o karach i groźbach kar dla MS. A to, że dołącza IE albo WMP do swojego OS-a albo że nie chce ujawnić, jak działa ich oprogramowanie. Noż do cholery, co komu do tego, co MS dołącza do OS-a. Mogą nawet dołączyć pakiet biurowy, oprogramowanie DTP, program do montażu audio jak i wideo. Ich święte prawo. Z resztą, jak były pretensje do MS, że dołącza WMP do Windowsa, to MS sobie zakpił ze wszystkich i wypuścił Windows Media Center Edition i można im skoczyć. A czemu na przykład nikt się nie czepia, że do Linuksów dołączana jest Mozilla albo Firefox? Jak każda firma, MS ma też święte prawo do trzymania w tajemnicy rozwiązań, które stosuje w swoich produktach. Nie ma obowiązku kompatybilności z MS. A jeśli je udostępnia, dlaczego nie może robić tego za opłatą? Standardy ITU albo IEEE na przykład kupuje się za bardzo ciężkie pieniądze i nikt się nie czepia. Do MS natomiast non-stop są jakieś pretensje, ale prawdziwym powodem jest to, że jest silnym potentatem na rynku pewnych kategorii oprogramowania i mało kto im może podskoczyć. Zarzuty o monopol? MS sobie ciężko zapracował na tę pozycję na równych prawach z innymi graczami na rynku.
Intelli,
29 lutego 2008, 15:40
Ma monopolista za swoje :D
??,
29 lutego 2008, 20:46
@Intelli - masz 100% racji w tym co piszesz. Po prostu jak w komunie. Jak nie potrafi nic zrobić to kradnie, straszy, żąda pokazania jak się to robi. Zamiast stworzyć produkt lepszy, taki za który byśmy się zabijali, próbuje się różnymi chamskimi praktykami zmusić Microsoft do różnych danin na rzecz nieudolnej machiny europejskiej.
gość,
29 lutego 2008, 21:20
> że do Linuksów dołączana jest Mozilla albo Firefox?
Albo że z KDE nie można odinstalować Konquerora :)
autumnlover,
1 marca 2008, 00:13
Gdybym byl na miejscu Bill Gates, zaprzestalbym w Europie sprzedazy Windows i programow Microsoft. Niech sobie Europa napisze wlasny system.
Steve USA,
1 marca 2008, 01:53
Zamiast narzekać, zróbcie cos z tym...
hehe,
1 marca 2008, 09:11
A w TV powiedzieli inną sume. Coś koło 850 mln a nie 1,3 miliarda! To która sumka jest dobra??
wasylek88,
1 marca 2008, 14:21
@Intelli - Twoj komentarz jest jednostronny i bardzo kontrowersyjny.
Microsoft sobie zapracował na taką opinię oraz traktowanie (praktyki monopolistyczne, podkradanie innym rozwiązań technicznych i opatentowanie jako własne).
Przykład Linuksa który przytoczyłeś jest nietrafiony. Jest on opensource i są do niego dołączane opensourcowe aplikacje takie jak np.Firefox i OpenOffice. System i aplikacje masz za friko. Ja instalując Debiana mam niczym nie ograniczone pole wyboru i nikt mi niczego siłą nie narzuca. Instaluje najpierw system bazowy (podstawowy- bez programów i środowiska graficznego) a następnie wpisując odpowiednie składnie poleceń w konsoli instaluje sobie potrzebne mi programy i środowisko graficzne które mi odpowiada (jest ich kilka). Po takiej instalacji mam system nie zaśmiecony przeróżnymi zbędnymi i nie potrzebnymi mi aplikacjami i dodatkami. System wtedy jest lekki i szybki. W Windowsie natomiast MS za Ciebie decyduje co masz mieć zainstalowane i na dodatek nie masz możliwości odinstalowania IE i WMP których dajmy na to nie chcesz używać bo wolisz Firefoksa, Operę lub Winampa. Jest to nic innego jak praktyka monopolistyczna i jeszcze za to wszystko płacisz kilkaset złotych. Pozdrawiam.
Kuba,
1 marca 2008, 14:59
Kuba, patent należy do tego, kto pierwszy go zgłosi. Jeżeli ktoś coś wymyśla i nie opatentowuje tego, jest po prostu ciapą i z rynku wygryzie go sprytniejszy. Przykład z Linuksem jest bardzo trafiony. Dołączanie przeglądarki internetowej do darmowego oprogramowania jest jeszcze gorszym poczynaniem niż w przypadku MS, bo dopuszcza się permanentnego dumpingu i teoretycznie w ten sposób wyrządza się jeszcze większą krzywdę konkurencji. Nie każda dystrybucja Linuksa daje pełną kontrolę nad tym, co się w niej instaluje. Ta wolność przy instalacji Debiana... Ja dziękuję serdecznie. Jeżeli ktoś nie jest obeznany, to po zainstalowaniu takiego Debianka okazuje się, że nie zainstalował połowy potrzebnych rzeczy (sam miałem z tym problemy jak i widziałem wielu użytkowników, którzy kleli z tego powodu).
Dołączone na sztywno IE czy WMP absolutnie nie wykluczają używania alternatywnego softu. Nie ma najmniejszego problemu, żeby Winamp stał się domyślnym odtwarzaczem, a Firefox domyślną przeglądarką.
Używam Windowsa XP od początku jego istnienia. Nie wydałem ani złotówki na jego ochronę i nigdy mój system nie został przez cokolwiek zainfekowany. Używam jedynie wbudowanego firewalla, Avasta i Windows Defendera.
Nie ma przeszkód, żeby Windows był lekki. Masz pełną kontrolę nad wszystkimi usługami w systemie. Możesz je dowolnie włączać i wyłączać.
Intelli,
1 marca 2008, 15:39
@gość - [Jak nie potrafi nic zrobić to kradnie, straszy, żąda pokazania jak się to robi.">
No... tu trochę pojechałeś po bandzie i nie do końca można się z Tobą zgodzić. W wielu przypadkach jest wręcz odwrotnie. To MS kopiuje rozwiazania linuksowe dot. bezpieczeństwa i wprowadza do Windowsa. Przykład: User Account Control (UAC) - technologia podwyższonej ochrony wprowadzona w systemie operacyjnym Microsoft Windows Vista. Poprawia wydatnie bezpieczeństwo Windows poprzez ograniczanie dostępu aplikacji do działania tak długo, aż administrator systemu nie autoryzuje dla nich dostepu. W efekcie zapobiega wykonaniu kodu bez zezwolenia użytkownika. Jest to rozwiązanie bardzo podobne do tego zastosowanego w Ubuntu. (http://pl.wikipedia.org/wiki/UAC#_note-wss). Ponadto wprowadzono takie rozwiązania jak rozbudowanie nadawania uprawnień do przeglądania katalogów i nadawanie atrybutów plikom na dysku twardym... czy zabezpieczenia przed niepowołanym wykonaniem dowolnego kodu jak i inne rozwiązania linuksowe. W Windows Seven będzie ich jeszcze więcej zarówno w jądrze systemu (mniejsze wymogi sprzętowe) jak też w architekturze systemu (budowa modułowa). Małe wymogi sprzętowe oraz budowa modułowa (oddzielne warstwy) są domeną Linuksa.
Kuba,
1 marca 2008, 15:55
@gość - Nie mam nic przeciwko wprowadzaniu przez MS dobrych i sprawdzonych rozwiązań linuksowych ponieważ jest to dla dobra użytkowników systemu Windows, lecz na miłość Boską niech nie przypisują ich sobie i nie patentują jako własne bo to już jest kradzież. Pozdrawiam.
Kuba,
1 marca 2008, 15:56
@Intelli - [patent należy do tego, kto pierwszy go zgłosi. Jeżeli ktoś coś wymyśla i nie opatentowuje tego, jest po prostu ciapą i z rynku wygryzie go sprytniejszy."> Tak? Ciekawe jakbyś się czuł gdybyś coś fajnego kilka lat projektował a następnie dajmy na to kolega czy ktoś inny kradnie Ci projekt i go zgłasza jako swój i patentuje. Czy też byś podtrzymywał swoją dotychczasową opinię o jego sprycie? Jestem przekonany że nie. Dla mnie jako wieloletniego prawnika jest to nic innego jak kradzież. Nie zgadzam się również z Twoim zdaniem w sprawie dołączania darmowej przeglądarki do darmowych systemów ponieważ jest to współpraca społeczności opensourcowej i w myśl jej postanowień jest za darmo i niczego Ci na siłę nie narzuca -chcesz to instalujesz a jak nie chcesz to nie. W przypadku MS Windows ich aplikacje są na siłę wmuszane czy Ci się to podoba czy nie. Co do Debiana to nie jest to system dla początkujących a raczej dla zaawansowanych użytkowników i stąd te Twoje problemy z jego instalacją. Z resztą Twojej wypowiedzi się zgadzam. Pozdrawiam.
Kuba,
1 marca 2008, 16:28
@Kuba - niby ladnie sie wypowiedziales ale poco go obrazas, jezeli nawet sam zaznaczyl ze to nie on ma problemy? Prawie uwiezylem ze jest to inteligentna wypowiedz, ale nie... musiales dodac ze ma on problem z Debianem. Ja tam nie widze w nim nic trudnego ale wole Viste. Period.
Duke,
2 marca 2008, 08:41
@Duke - nasz sympatyczny kolega Kuba jak się pochwalił jest prawnikiem, więc należy do elity intelektualnej w jego mniemaniu. Stoi więc na stanowisku, że jemu wolno w swoich opiniach obrażać, jego nie (smutne doświadczenie z porzednich wątków). Dziwię się Kubie, iż mając dowody (twarde) na kradzieże patentów przez MS, jako prawnik nie podejmie stosownych kroków. Czekamy !!
Dr Lazarus,
2 marca 2008, 10:50
@Duke - [niby ladnie sie wypowiedziales ale poco go obrazas, jezeli nawet sam zaznaczyl ze to nie on ma problemy?">
Widzę że niezbyt dokładnie przeczytałeś komentarz Intelli skierowany do mnie. Oto cytat: [(sam miałem z tym problemy jak i widziałem wielu użytkowników, którzy kleli z tego powodu)."> Jak widzisz nie masz racji i posądzanie mnie o obrażanie jego osoby
jest delikatnie mówiąc nie na miejscu. Jeżeli w/g Ciebie odpisanie komuś kto ma problemy z instalacją i konfiguracją Debiana
że ,,nie jest to distro dla początkujących,, jest jego obrażaniem to w/g mnie jest to nic innego jak szukanie zaczepki i trolling.
Dam Ci dobrą radę: Nie baw się w mojego sympatycznego przyjaciela Dr Lazarusa który wiedzie prym w tym procederze.
Kuba,
2 marca 2008, 13:53
rany Intelli Intelli!!!!!!!!!!!!!! ZGADZAM SIĘ w 100% rzadko mi się to zdarza
gwint,
2 marca 2008, 14:24
@ Dr Lazarus - Witam ponownie mojego przesympatycznego kolegę i niedoszłego pracownika. Jak zwykle nic sensownego nie napisałeś a tylko bijesz pianę i szukasz zaczepki. Poparłeś w swoim komentarzu bezpodstawny atak Duke skierowany do mnie. No cóż -widocznie taka jest Twoja natura. Co do Twojego zdziwienia to muszę Cię niestety rozczarować. Jeżeli tylko MS udostępniłby kod źródłowy systemu Windows Vista do publicznego wglądu to będę jednym z pierwszych który podejmie odpowiednie kroki prawne przeciwko tej firmie. Przekonałbyś się ile wtedy posypałoby się pozwów o kradzież patentów Apple(Mac OSX), Linuksa jak również Sun Microsystems(Solaris). Niestety jak na razie są bezkarni lecz nie do końca ponieważ w przeszłości mieli już kilka tego typu przegranych procesów. Na zapłaceniu wysokich kar pieniężnych się skończyło i tyle. Tak bogata firma ma gdzieś procesy i kary finansowe. PS. Trochę się rozmarzyłem i pofantazjowałem bo prędzej umarli powstaną z grobów niż MS udostepni publicznie kod źródłowy Windowsa.
Kuba,
2 marca 2008, 15:12
A poco maja udostepniac? Ja tez nie udostepniam zrodel i nie mam zamiaru tego robic - chyba ze mi ktos placi, wiec nie widze powodu zeby mieli tak zrobic. Niby taki z ciebie pracodawca a niewiesz jak sie klepie kapuste? PS: myslisz ze jak bedziesz pisal dlugie posty bedziesz postrzegany jako inteligentniejszy? Fakt, nie zauwazylem ze i on mial problem z Debianem ale nie widze powodu by "uswiadamiac" go zwykly OS jest dla niego za wysokim progiem.
Duke,
2 marca 2008, 16:18
Duke, absolutnie nie poczułem się urażony przez Kubę. Może i czuje on się "elitą intelektualną", bo jest prawnikiem, ale tak samo ja czuję się elitą, bo z zawodu jestem programistą. Poza tym, prawdą jest, że nie jestem zaawansowanym użytkownikiem Linuksa. Korzystam z niego z zawodowej konieczności i nie daje mi to przyjemności. Debian rzeczywiście jest dla zaawansowanych. Windows jest kierowany w dużej mierze do komputerowych laików, dlatego narzuca dużo rzeczy. Gdyby był tak elastyczny jak Linux, cieszyłby się on, podobnie jak ten drugi, opinią "trudnego systemu".
Intelli,
2 marca 2008, 16:33
@Kuba - mój sympatyczny niedoszły pracodawco, jako prawnik i właściciel firmy detektywistycznej popracuj nad interpunkcją i gramatyką. Co do meritum, jak zwykle nic nie wnosisz do dyskusji, a próbujesz się popisać pseudo elaboratami pisząc w nich o wszystkim i o niczym, a mającymi udowodnić w Twoim mniemaniu swoją wiedzą, bijąc sam przy tej okazji pianę. Jak widać z tego wątku, to nie tylko ja w stosunku do Ciebie mam podobne odczucia. Pomyśl nad tym, bo warto, a i nic nie boli. Domyślam się Twojej odpowiedzi i jej zawartości, więc daruj Sobie.
Pozdrawiam jak zwykle serdecznie.
Dr Lazarus,
2 marca 2008, 17:36
@Duke - Z tym udostępnieniem kodu masz rację bo nikt zamknietego kodu za friko nie udostepni a tym bardziej MS kręcac takie lody. Ja miałem na myśli ,,co by było gdyby było,, a jestem święcie przekonany że tak by jednak było. Ja nie mogę sobie pozwolić na takie ,,klepanie kapusty,,. Muszę działać zgodnie z prawem lub czasem na jego krawędzi. Tacy ,,klepacze,, ostatnio coraz częściej lądują w zakładzie karnym. Pozdrawiam.
Kuba,
2 marca 2008, 19:36
Kuba, piszesz, że MS kradnie rozwiązania? MS kopiuje jedynie pomysł na funkcjonalność, którą implementuje po swojemu i która działa jednak inaczej niż rozwiązania Linuksowe. Dotyczy to zarówno UAC jak i systemu uprawnień w systemie plików. MS musiał to zrobić inaczej chociażby dlatego, że zastosował to do zupełnie innego systemu plików, jakim jest NTFS.
Twórcy oprogramowania Open Source to są właśnie perfekcyjni złodzieje. Kopiują masę rozwiązań poprzez Reverse Engineering. Przykłady: Samba (reverse engineering protokołu SMB), NTFS (możliwość czytania partycji NTFS) czy linuksowe klienty GG (http://ekg.chmurka.net/docs/protocol.html). Owszem, Open Source"owcy nie patentują skopiowanych w ten sposób rozwiązań, za to MS patentuje rozwiązania, które implementują w sposób odmienny.
Intelli,
3 marca 2008, 19:11
wiernie pieski swojego pana. Już tak nie brońcie M$. dobrze wiece że ta firma straciła już czasy świetności. Teraz robi się swego rodzaju nowotworem informatyki. Wyjątkiem jest tylko Visual Studio. Tak to reszta to badziew. Apropo, ktoś mówił, że z kde nie da rady odistalować konquerora z kde. Bo to intergralna częśc środowsika. W wy dacie rade odinstalować explorera ze swojej Viśty/XP
PS: szacunek dla moda jezeli ten komentarz zaakceptuje i nie obetnie
ja,
3 marca 2008, 20:49
Hmm ciekawe czemu Googla nikt nie sciga za takie praktyki ;>
Duke,
4 marca 2008, 09:14