Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Wyniki Imagine Cup 2007 w kategorii Projektow...

Wyniki Imagine Cup 2007 w kategorii Projektowanie Oprogramowania

Microsoft poinformował o rozstrzygnięciu krajowego finału konkursu technologicznego dla studentów – Imagine Cup 2007 w kategorii Projektowanie Oprogramowania, który odbył się dzisiaj w siedzibie Microsoft w Warszawie. Do ostatecznej rywalizacji zakwalifikowało się pięć najlepszych zespołów, reprezentujących czołowe polskie uczelnie wyższe. Motywem przewodnim prezentowanych w tegorocznej edycji konkursu aplikacji było hasło: "Wyobraź sobie świat, w którym technologia ułatwia edukację każdemu z nas". Zwycięzcą rywalizacji została drużyna InPUT z Politechniki Poznańskiej, która zaprezentowała aplikację o nazwie onespace. Rozwiązanie służy do łatwego i wygodnego współdzielenia aplikacji i plików, umożliwiając efektywną i sprawną współpracę zespołową. Drużyna będzie reprezentować Polskę podczas międzynarodowego finału Imagine Cup 2007, który w tym roku odbędzie się w Seulu, w Korei.

Zwycięzcą krajowego finału Imagine Cup 2007 w kategorii Projektowanie Oprogramowania została drużyna InPUT z Politechniki Poznańskiej w składzie: Michał Tartanus, Marek Wronowski, Szymon Wybrański, Michał Zygmunt. Drużyna pokonała niemal 50 zespołów, które zgłosiły się do tegorocznej rywalizacji w kategorii Projektowanie Oprogramowania. Studenci stworzyli aplikację o nazwie onespace, która służy do łatwego i wygodnego współdzielenia aplikacji i plików, umożliwiając efektywną i sprawną współpracę zespołową.. Opiekunem zespołu jest dr inż. Mikołaj Sobczak.

Aplikacje, które zajęły dwa pierwsze miejsca – onespace i SmartEducation – zostały jednocześnie uznane przez zasiadających w jury przedstawicieli firmy ventureCapital za rozwiązania o największym potencjale biznesowym i mają szansę – po wnikliwej analizie biznesowej i przygotowaniu biznes planu – na realizację i wdrożenie, dzięki wsparciu finansowemu udzielonemu przez ventureCapital.

„Jestem pod wrażeniem profesjonalizmu, z jakim przygotowane zostały konkursowe produkty. Świadomie używam słowa „produkt”, a nie aplikacja czy projekt, bo studenci wykonali więcej pracy, niż wymaga tego regulamin konkursu. Prace, które ocenialiśmy mają pełne wsparcie marketingowe (ulotki, plakaty, gadżety reklamowe), często na poziomie porównywalnym do oferowanych na rynku rozwiązań komercyjnych. Nawet wśród projektów, które nie znalazły się w pierwszej trójce są produkty bardzo blisko komercyjnego wdrożenia. Wskażę dwa przykłady – portal, który może promować wiedzę, np. o obchodzącym w tym roku 750-lecie Krakowie, czy system zarządzania zdalnym nauczaniem, który konsorcjum uczelni i firm pozwoli realizować ideę otwartego, środowiskowego uniwersytetu. Duże moje uznanie budzi również profesjonalnie zaprojektowany interfejs aplikacji, jak i ogromna wiedza techniczna uczestników konkursu. Praktyczna znajomość najnowszych technologii informatycznych Microsoft wśród zespołów, które zakwalifikowały się do finału częstokroć przewyższa wiedzę ich starszych kolegów, którzy studia ukończyli 3-5 lat temu, a dzisiaj pracują jako informatycy w dużych polskich firmach informatycznych” – powiedział Tadeusz Golonka, przewodniczący jury.

Adam Stępień
25 maja 2007, 09:15
3 271
Odsłony
Adam Stępień
25 maja 2007, 09:15
3 271
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.