Zamknij komunikat

Przykłady zastosowania technologi Microsoft Azure
Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

100% zużycia procesora przez proces svchost.exe

100% zużycia procesora przez proces svchost.exe

Microsoft udostępnił informacje, jak rozwiązać problem wykorzystania procesora w 100% przez proces svchost.exe podczas pobierania aktualizacji z użyciem mechanizmu Automatycznych Aktualizacji systemu Windows. Okazało się bowiem, że wydana we wtorek, w ramach comiesięcznego cyklu wypuszczania łatek, poprawka nie do końcca okazuje się być skutecznym rozwiązaniem usterki opisanej w artykule bazy wiedzy KB927891.

Otóż aby rozwiązać problem, należy zainstalować stosowne uaktualnienie, a także nową wersję programu Windows Update Agent, oznaczoną numerem 3.0, zgodnie z poradnikiem opublikowanym w witrynie MSDN:

Microsoft ostrzega, że wyłącznie zainstalowanie obu tych poprawek pozwoli uniknąć problemu zwiększonego zużycia procesora przez dłuższy okres czasu przy włączonych Automatycznych Aktualizacjach. Na przełomie maja i czerwca aktualizacje te będą dystrybuowane poprzez właśnie mechanizmy Automatycznych Aktualizacji oraz Windows/Microsoft Update.

Jeżeli pomimo zaaplikowania ww. poprawek problem nie zostanie rozwiązany, Microsoft radzi sprawdzić, czy aby na pewno klient WUA występuje w wersji 3.0 (sygnalizuje to wersja 7.0.6000.374 biblioteki C:\windows\system32\wuaueng.dll) i skontaktować się z działem pomocy technicznej firmy.

Redakcja: Adam Stępień Opublikowano: 12 maja 2007, 13:54 Odsłon: 234 246 Kategoria: Windows XP

Komentarze

tylko którą wersję mam zainstalować? x86, x64 czy IA64??
jaca, 12 maja 2007, 11:54
Zależy, czy masz procesor oparty na platformie x86, x64 czy IA64. Większość procesorów, goszczących na komputerach domowych to 32-bitowe, zatem pasuje wersja x86.
Adam Stępień, 12 maja 2007, 12:00
x86 - to procesor 32 bit - Pentium 3, P4, Starsze Athlony i Semprony |x64 - to procesor 64 bit - np Athlon 64, nowe Celerony (D), wszystkie dwurdzeniówki |IA64 to sewery
Przemek28, 12 maja 2007, 12:54
Wlasnie taki problem mialem i przeinstalowalem system bo wieszal mi sie po 5 minutach uzytkowania. Szkoda ze wczesniej Microsoft o tym nie poinformowal
pit007, 12 maja 2007, 15:12
Jak już chyba kiedyś wspominałem, Microsoft ma serdecznie w "D...." użytkowników. Umie brać olbrzymie pieniądze, a potem wypuszcza bubel, przyznaje się do tego dopiero po długim czasie, a poprawkę wypuszcza dla informatyków, zamiast naprawić to, co zepsuł, automatycznie. Nie jest to pierwszy raz. Do końca życia nie przejdę na Vistę z takim zespołem poprawiaczy z Microsoftu!!!
Ryszard, 12 maja 2007, 16:37
"Do końca życia nie przejdę na Vistę z takim zespołem poprawiaczy z Microsoftu" kup sobie humanisto linuxa czyli system który w zorowany jest na "windowsach " a jeśli nie wiesz o co chodzi to nie odpowiadaj i jeśli słyszałes pogłoski o viscie i problemami z nia zwiazanymi to jestes w bledzie jest ona dobra ja mam kompa intel core 2 duo 4gb ram i karte geforce 8600 i umnie chodzi pieknie a jesli masz kompa np procek 1600mhz ram 512 i karte geforce fx5200 to mozesz narzekac chociarz po dobrym skonfigurowaniu to ci bedzie chodzic dobrze a jesli chodzi o pomoc techniczna i porawki wydawane na viscie to jest ogólnie dobrze lepiej niż z xp wydawane uaktualniena na viste są głównie związane z kompatybilnością ze sprzętem itp !!!!!!!!!!!!!!! i nie pisz takich głupot a jak nie to sie zarejestruj na forum o linuxie i sie tam podniecaj ze ci gra nie dziala pod tym głupim sysytemem
ciotatohumanista, 12 maja 2007, 17:03
Mam P4 3.2 G HT, Ati X800 GT, 1024 ram, tylko pytanie, ile starszych gier, typu Kurka wodna, Roadrash, czyli stare, kultowe gry, ruszy w tej konfiguracji na Viście, bo na XP chodzą wszystkie (nowe też). Jedno zrobić, a inne zepsuć, potrafi też dziecko w przedszkolu.
Ryszard, 12 maja 2007, 17:38
Poza tym przy słabszym chłodzeniu przez około 5 min. działania usługi można spalić procesor. Czy bezmózgi z Microsoftu zapłacą za to?
Ryszard, 12 maja 2007, 17:47
Bo trzeba mieć właczony wentyl na procku
RadeXX, 12 maja 2007, 20:25
Sami "eksperci" na tym forum. Wezcie dzieciaki slownik, pozniej poczytajcie cos o komputerach zanim cos napiszecie na tym forum.
Obserwator, 12 maja 2007, 21:02
Obserwator - pocos sie wypowiedzial skoro nic nie wniosles do tematu?
Duke, 12 maja 2007, 21:30
Rozumiem, że jeśli nie używam WU i podaną bibliotekę mam w wersji 5.8 coś tam, mogę to olać...
AvK, 12 maja 2007, 23:09
@ ciotatohumanista - Linuksa pobiera się za darmo i nie trzeba go kupować. Linux nie był, nie jest i nigdy nie będzie wzorowany na Windowsie. Posiada całkowicie inną budowę, a ponadto system Windows nie jest dobrym wzorem do naśladowania. To raczej M$ podkrada pomysły innym. ,,Okienka,, podkradli firmie Apple za co mieli proces sądowy. Kilka rozwiązań które są w Linuksie od kilku lat nagle pojawiły się w Windows Vista, tylko trochę nieudolnie zrobione i wprowadzone do systemu. Vista okazała sie wielkim niewypałem jak Millenium i M$ za dwa lata ma wydać kolejne wydanie systemu za który oczywiście zainkasuje dużą kasę. I jeszcze jedno sprostowanie - To Ty jesteś głupi a nie system Linux ponieważ nie masz o nim zielonego pojęcia i pewnie nie mogłeś sobie z nim poradzić bo zniechęcasz innych do tego stabilnego i bezpiecznego systemu.
krysban, 14 maja 2007, 12:31
Innym sposobem jest tez napisanie sobie pliku np. Napraw.bat o zawartosci nastepujacej: net stop wuauserv net stop cryptsvc ren %windir%\SoftwareDistribution SoftwareDistributionOld ren %windir%\System32\SoftwareDistribution SoftwareDistributionOld ren %windir%\System32\CatRoot2 CatRoot2Old net start wuauserv net start cryptsvc I uruchomic.
Maciek, 14 maja 2007, 16:38
Ja mam pytanie do admina czemu usunal mojego posta, w ktrym napisalem ze mozna usunac katalog i skonczyc tyma samym problem svhost?? Bo albo mamy wolnosc slowa albo cenzure. W komentarzach przechodza czasami obrazliwe hasla szczegolnie przy sporach win vs. linux wiec uzyte slownictwo nie przyjmuje jako argument. I prosze o odpowiedz a nie skasowanie kolejnego posta.
ktos, 14 maja 2007, 19:17
a czy nie chodzi czasem o wersje systemu a nie procesora, bo ja np mam procesor 64 bitowy ale działa na systemie 32 bitowym
Acute, 15 maja 2007, 00:21
a ja nadalej nie rozumiem czym roznia sie procesory i systemy 32, 64 i 86 bitowe chyba, zdaje sobie sprawe ze sa lepsze ale na czym polega glowna roznica. na procesorze 32 bitowym systemu np 64 bitowego nie moge zainstalowac?
pit007, 15 maja 2007, 13:19
nie przeginaj humanisto sam jestes głupi (ciekawe jaki masz wyksztalcenie i czy wogóle masz a jak tak to pewnie jakies humanistyczne) mam linuxa głupku od 2 lat ale odkąd mam viste i mam mojego 8600 to mam w dupie tego ( dx10 wymiata ) linuxa po drugie wole bardziej logiczny interfejs w windzie niż linuksie a kto ściagnoł taki podstawowoe rzeczy jak np z paska narzędz plik menu itp Ja zawsze byłem jestem i będe zwolennikiem windowsa bo ostatnio jakaś sie głupia moda na linuxa pojawiła systemu bardzo dziurawego a najważniejsza rzeczą jest dostęp sterowników na winde. Zastanów się ile szkól w Polsce korzysta z linuxa a ile z Windy XP aha i ten Open office nie może się równać z Offce 2007 i 2003
ciotatohumanista, 15 maja 2007, 13:30
@ ciotatohumanista - Idż do szkoły dzieciaku bo robisz straszne błędy i piszesz okropne głupoty które są bardzo dalekie od prawdy. Bardzo dziurawy to Ty masz mózg. Linux słynie między innymi z tego, że luki w zabezpieczeniu łatane są w bardzo szybkim tempie i dlatego praktycznie ich nie posiada. W Windowsie jest akurat odwrotnie. Bądż sobie zwolennikiem tego Twojego Windowsa, lecz nie wypisuj na poważnym portalu bzdur o systemie o którym jak widzę nie masz najmniejszego nawet pojęcia. Co do szkół i instytucji rządowych i prywatnych na świecie (również w Polsce) to coraz więcej ich przechodzi na Linuksa ze względu na jego ogromne możliwości, stabilność i bezpieczeństwo no i oczywiście oszczędności. Piszesz że ,,ostatnio jest jakaś głupia moda na Linuksa,,. Jesteś w błędzie ponieważ popularność jego systematycznie rośnie od kilku lat i M$ czuje z tego powodu ogromne zagrożenie dla swoich ,,okienek,, atakując brutalnie Linuksa. Przy Windowsie ludzi trzymają tylko gry, bo wszystko inne można zrobić w darmowym Linuksie. Gdy producenci gier dostrzegą w końcu ten system i zaczną robić pod niego gry to Windows odejdzie w niepamięć.
krysban, 15 maja 2007, 21:12
heheh to dobre... podobalo mi sie zdanie ze luki sa latane w bardzo szybkim tempie :P Mylisz sie wlasnie :"> Chociaz z reszta wykladu moglbym sie czesciowo zgodzic :">
krysban, 16 maja 2007, 17:23
ktos podmienil autora postu powyzej... oddajcie mi to moja tworczosc :">
Duke, 16 maja 2007, 19:59
hmm... nie wiem skad ktos wzial informacje o tej "coraz wiekszej ilosci firm" ale z tego co ja sie doczytalem to wiekszosc firm powoli przechodzi na 2003 Server, oraz na baze danych SQL bo jest o nieblo lepsza od Oracle. Tak wogole to pieniadze moi drodzy sa w serwerach firm a nie w stanowiskach uzytkownikow. Jak ktos nie wierzy niech sprawdzi ile kosztuje soft do servera a ile na terminal. Nie mowiac o samym sprzecie. A doniesienia ze jakas firma przeszla na linuxa najczesciej dotyczny nie samej firmy ale jakiegos dzialu, i terminali a nie serwerow ;) (oczywiscie nie zaprzeczam ze nadal wiekszosc serwerow dziala na unixie - co by mnie tu niektorzy nie opluli zaraz). A co do latek... hmm... moj win jakos jest szczelny. Moze to przez nieklikanie wszystkiego co popadnie... sam nie wiem
ktos, 16 maja 2007, 21:43
Panowie, przystopójcie trochę. Chce Wam się pryszczyć? Pomyliliście miejsca.
Administrator, 17 maja 2007, 09:43
Co rozumiesz przez baze SQL ??;> Jezeli MS SQL to nie nadaje sie niestety na powazne i korporacyjne zastosowania. Ale pozatym jest ok.
Duke, 17 maja 2007, 16:10
Duke... wlasnie mowie o SQL Server. Wydawanym przez MS... zastepuje on Accesa ktory okazal sie raczej lipna wersja bazy danych, oraz powoli Oracle ktore mialo tak duzo dziur w sobie ktore nadal nie sa zalatane, ze admini zaczeli sie denerwowac i migrowac na SQL. Tak w skrocie ;)
ktos, 18 maja 2007, 17:11
@ktos. Jesli piszesz o zastepowaniu Accessa przez SQL Server, to naprawde nie masz zielonego pojecia do czego to sluży. Oracle czy ma dziury, czy też nie, nie jest jedyna baza na rynku. To są wojny gigantów. Poza tym kwestia o jakim rynku mówisz. Bazę stopni szkolnych bez kłopotu można trzymac w Accessie. Prosta stronke www najlepiej uzupełni MySQL..I tak można by w nieskończoność.
zzxx, 19 maja 2007, 17:38
ściągnęłam wszystkie, ale zainstalowałam x86. x64 nie dała się zainstalować, a ona powinna być na moim kompie :( ciągle komp wolno chodzi i nic nie pomaga.. :(
jula, 20 maja 2007, 14:34
mam nowsza wersje i w sumie to nie dziwne bo juz sporo czasu minelo a dalej mam 100% zuzycia CPU przez ten badziewny svhost. Cos wyszlo moze oprocz tego co jest tu opisane?
ziomber, 15 października 2007, 10:36
svchost.exe a nie svhost bo to wir
df, 23 grudnia 2007, 15:19
z tego co zaóważyłem nie tylko przez system jest to powodowane mi np. 2 programy powodowały że mam 100%. wiec uważajcie co sciągacie z sieci ;)
Piotrekol, 12 maja 2008, 18:09
Gdy prubuje zainstaloiwać "STOSOWNE AKTUALIZACJE" to wyskakuje komunikat "Instalator wykrył, że wersja dodatku service Pack tego systemu jest nowsza niż aktualizacja, którą chcesz zainstalować. Nie ma potrzeby instalowania tej aplikacji. "    Co z tym zrobić ?? mam 100% użycia procesu svchost.exe :( Mam Windows Xp sp 3,
Help, 23 grudnia 2009, 21:44
Mam ten sam problem, o którym wspomina HELP, od wczoraj walcze z tym cały dzień i już wymiękam. Próbowałem róznych sposobów opisywanych w sieci, zaczynajac od blokowania portów przez WWDC 1.4.1 po łatki Microsoftu kytóre okazują sie staresze od obenecyh na kompie. Niestety nic nie pomagaga. Cały czas zużycie procesora jest w okolicach poziomu 99%. Może jest ktoś kto zna roziwazanie i mógłby sie podzielić ?
TGR, 23 grudnia 2009, 23:23
Prosze o pomoc :( W tym momecie komputer nie jest prawie do uzytku...
Help, 24 grudnia 2009, 10:06
Na róznych forach czytełem ze trzeba miec ok 5 svchost.exe a ja mam 9 i tylko jedno z nich zamula a jak wyłacze to 1 to wyłacza mi sie komputer :(
Help, 24 grudnia 2009, 10:10
Juz sobie poradziłem z svchost.exe :) Po prostu zainstalowałem Kasperskiego przeskanowałem porzadnie całego kompa uzunałem wszystkie wirusy i wsztstko gra :)
Help, 25 grudnia 2009, 18:49
mam to samo co koledzy wyzej.. nic nie pomga... komputer działa mi dobrze do momentu az wtyczkie od internetu podepne... poza tym pobralem aktualizacje a antywirus nic nie wykrył...
asxd, 26 lutego 2010, 15:02
Też czekam na rozwiązanie tej sprawy. Mam SP3, poprawka i WUA się nie instalują bo podobno są, więc wyłączyłem WU całkowicie wszędzie, ale problem jest nadal.
Gr0m, 1 marca 2010, 10:52
Zamula już trzecią konfigurację jaką widziałem. Prehistoryczny komp dziewczyny z windowsem xp ;"> Sam skansen, czuję się jakbym wrócił do 2002 roku.
Wujo, 17 sierpnia 2010, 20:19
Może Bill Gates by sie przydał bo on wydał Microsoft
Przemo244, 28 grudnia 2010, 18:57
ciotatohumanista: Popierwsze nazywając kogoś głupkiem i pisząc mnóstwo wykrzykników pokazujesz że masz problemy emocjonalne. Słownictwo typu "wymiata", "ciotatohumanista" świadczy o tym że chyba nawet nie masz matury albo masz ale jesteś niedojrzały bo dla ciebie najważniejsze jest wymiatanie a nie współpraca czy dyskusja. Musisz mieć straszne kompleksy ale wierz mi że wymiatanie u ludzi myślących budzi tylko uśmiech politowania. Idź pooglądaj sobie Pudzianowskiego-może ci ulży, bo w tej chwili tylko do tego sie nadajesz, albo sam idź na ring i wymiataj, a nie wrzeszcz na ludzi. Po drugie: firma z Redmond rzeczywiście lekceważy użytkowników. To że jest w szkołach jest działalnością marketingową-mającą przyzwyczaić przyszłych klientów. Ilość zwolenników faszyzmu nie świadczyła o tym że miał rację. Po trzecie: Prześledź historię DOS-a - kupionego przez Billa G, kupionego-podkreślam a nie stworzonego i idei okienek ściągniętej od firm o których nikt już nie pamięta. Po czwarte: Linuks jest w wielu instytucjach rządowych, i jako system obsługujacy m.in. tomografy komputerowe: Dlaczego? ... Dziś w 2013 wiadomo że Vista była niewypałem. Wiedzieli to wszyscy od początku, a ty nie ale wszystkim ubliżałeś. Czy ty jesteś lepszy od innych? Czy może jesteś z miasta na "W" nad Wisłą?
ek, 5 września 2013, 08:07
Instalacja poprawki IE8 powinna pomóc ;) http://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=41404 Pozdrawiam
Przypadkowy wedrowiec, 6 stycznia 2014, 21:03

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.

Autor:

Komentarz:

Dodaj komentarz